استاندار مازندران نقش پروژه‎های اقتصاد مقاومتی را برای توسعه استان مهم توصیف کرد و گفت : این پروژه‎های باید به صورت کیفی و در مقیاس بزرگ اجرا شوند.
کد خبر: ۷۸۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 11 October 2019

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان افزود : اجرای درست و بهنگام ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۸ گامی مهم در توسعه مازندران است و با توسعه این پروژه ها باید زمینه را برای اقتصادی کردن فعالیت ها فراهم نماییم. ‎

وی یکی از ویژگی های پروژه های اقتصادی مازندران را تنوع آنها در عین پیوستگی دانست و گفت : در حوزه شیلات در فاز نخست پرورش بالغ بر ۱۹۸ هزار تن ماهیان در قفس هدف گذاری شده است و لازم است در این حوزه توسعه و افزایش سایت های پرورش ماهی مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران از لایروبی و مرمت آب بندان ها، توسعه کشت گیاهان دارویی و درختان سیاه ریشه، زهکشی اراضی زراعی، نوغان داری و توسعه سامانه های نوین آبیاری به عنوان پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۸ در حوزه کشاورزی نام برد و اظهار داشت: طرح جامع آب بندان از سوی جهاد کشاورزی تدوین شده است و ضرورت دارد بر کیفیت کار و اجرای عملیات در این طرح ها نظارت صورت گیرد.

حسین زادگان با تاکید بر این که زراعت چوب به هیج وجه نباید در زمین های زراعی انجام شود، ابراز داشت: همان طور که پیش از این نیز بیان شد، اجرای این طرح ها باید در اراضی شیب دار و پهنه های بلااستفاده صورت گیرد تا ضمن تقویت اشتغال در مناطق خالی از سکنه؛ زمینه مهاجرت معکوس به روستاها فراهم و با کشت گونه های اصلاح شده و همگن با طبیعت، چوب مورد نیاز صنایع سلولوزی تامین شود و ارزش افزوده بهمراه بیاورد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که طرح عملیاتی زراعت چوب و پهنه هایی که می توانند زیرکشت بروند از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان و غرب مازندران تا پایان مهرماه جاری ارایه شود، افزود: زراعت چوب می تواند به صورت یک نهضت درآید و در سطحی وسیع و به عنوان یک کار بزرگ در شمار اولویت های پروژه های اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

استاندار مازندران با اشاره به این که پنجره واحد سرمایه گذاری یک اولویت برای استان است، یادآور شد: همه دستگاه ها باید در راستای توسعه سرمایه گذاری و تولید برای تحقق این ظرفیت اهتمام کنند و هیچ گونه کم کاری در این مورد قابل پذیرش نیست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار