تیم ملی والیبال ایران در هفتمین مسابقه خود در جام جهانی تونس را شکست داد. تونس در تمام مسابقات خود در این تورنمنت باخته است.
کد خبر: ۷۸۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 10 October 2019

ایرنا- تیم ملی والیبال ایران در هفتمین مسابقه خود در جام جهانی تونس را شکست داد. تونس در تمام مسابقات خود در این تورنمنت باخته است.

تیم ملی ایران از ساعت ۸:۳۰ امروز در هفتمین مسابقه خود در جام جهانی والیبال به مصاف تونس رفت. سه ست این بازی با امتیازات ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران رقم خورد.

ایگور کولاکوویچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه جواد کریمی، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

این سومین پیروزی تیم ملی والیبال ایران در این دوره از مسابقات است. ایران پیش از این تیم‌های استرالیا و کانادا را شکست داده و مقابل روسیه، مصر، برزیل و آمریکا باخته بود.

با این نتیجه و پیش از برگزاری دیگر مسابقات روز ششم جام جهانی، ایران به صورت موقت به رده پنجم جدول رده‌بندی صعود کرد.

ست اول (ایران ۲۶ - تونس ۲۴)

شاید همه انتظار داشتند ایران خیلی راحت به پیروزی برسد ولی در ست اول که این اتفاق رخ نداد. ایران برد ولی به سختی. در این ست دریافت‌های شاگردان کولاکوویچ خوب بود و کریمی هم برنامه‌های متنوعی در حمله به کار می‌گرفت اما اشتباهات فردی بازیکنان به خصوص در زدن اسپک و البته جنگندگی تونسی‌ها باعث شد رسیدن به پیروزی دشوار شود. مجرد از بهترین بازیکنان ایران در ست اول بود که در سرویس، حمله و دفاع روی تور نمایش خوبی داشت.

ست دوم (ایران ۲۵ - تونس ۱۷)

به نظر می‌رسید با پیروزی در ست اول، بازیکنان ایران از زیر بار فشار روانی خارج شده‌اند. در این ست ایران در حمله و دفاع عملکرد خوبی ارائه داد و بر بازی تسلط کامل داشت. هرچه به اواخر ست نزدیک می‌شدیم هم برتری ایران محسوس‌تر می‌شد و تونس هیچ حرفی برای گفتن نداشت. یلی و اسفندیار بار اصلی حملات تیم در این ست را بر دوش داشتند و موفق هم از آن بیرون آمدند.

ست سوم (ایران ۲۵ - تونس ۲۲)

به غیر از چند امتیاز در اواخر ست که تونسی‌ها با بازی انتحاری خود، تیم ایران را دچار مشکل کردند، در بقیه زمان‌های ست سوم، ایران تیم برتر میدان بود. ایران در سرویس، حمله و دفاع روی تور به طور کامل بر حریف خود برتری داشت و اگر اشتباهات متعدد اواخر ست نبود، با فاصله بسیار زیادتری به پیروزی می‌رسید.

نتایج و برنامه مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ والیبال

سه‌شنبه ۹ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۱ - روسیه ۳

چهارشنبه ۱۰ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران ۱ - مصر ۳

جمعه ۱۲ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران ۳ - کانادا ۱

شنبه ۱۳ مهر ساعت ۱۱:۳۰، ایران ۳ - استرالیا ۱

یکشنبه ۱۴ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۱ - برزیل ۳

چهارشنبه ۱۷ مهر ساعت ۱۲:۳۰، ایران ۱ - آمریکا ۳

پنجشنبه ۱۸ مهر ساعت ۸:۳۰، ایران ۳ - تونس ۰

جمعه ۱۹ مهر ساعت ۵:۳۰، ایران - آرژانتین

یکشنبه ۲۱ مهر ساعت ۱۳:۵۰، ایران - ژاپن

دوشنبه ۲۲ مهر ساعت ۹:۳۰، ایران - ایتالیا

سه‌شنبه ۲۳ مهر ساعت ۷، ایران - لهستان

میزبانی جام جهانی والیبال به غیر از دو دوره اول که در لهستان و آلمان شرقی برگزار شد، به صورت دائمی به عهده ژاپن قرار دارد. روسیه با ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود.

ایران تا کنون سه بار در جام جهانی والیبال شرکت کرده است. تیم ملی والیبال ایران در سال ۱۹۹۱ یازدهم، در جام جهانی ۲۰۱۱ نهم و در سال ۲۰۱۵ هشتم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار