رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: یک‌هزار تن نارنگی پیش رس مازندران به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۷۸۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 09 October 2019

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: یک‌هزار تن نارنگی پیش رس مازندران به خارج از کشور صادر شد.

عزیزالله شهیدی فر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار مازندران از روند صادرات مرکبات شهرستان میاندرود به خارج از کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین صادرات نارنگی پیش رس این استان تاکنون به کشورهای حاشیه دریای خزر انجام شده است.
وی هدف گذاری امسال صادرات مرکبات این استان را بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: در سال گذشته ۶۵ هزار تن محصول مرکبات شامل نارنگی و پرتقال به کشورهای هدف صادراتی از جمله عراق، پاکستان و حاشیه دریای خزر صادر شد.
او اظهار داشت: با راه اندازی سرای تجاری مازندران در ولگاگراد روسیه در اوایل مهرماه سال جاری پیش بینی می‌شود که در فصل برداشت مرکبات میزان صادرات ما به کشور روسیه افزایش چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد.
همزمان با شروع برداشت مرکبات، استاندارمازندران روز گذشته در نشست بررسی صادرات مرکبات به خارج کشور خواهان ایجاد بسترهای لازم برای صادرات این محصول به خارج کشور و حذف دست واسطه ها شد.

برداشت ارقام زودرس نارنگی در مازندران از ۱۵ شهریور ماه آغاز شد و اکنون نارنگی های دیر رس نیز به مرحله برداشت رسید و بزودی وارد بازار می شود.علاوه بر آن برداشت پرتقال که ۷۰ درصد سطح باغهای مرکبات استان را تشکیل می دهد از نیمه دوم آبان ماه شروع می‌شود.
هم اکنون قیمت هر کیلوگرم نارنگی پیش رس در مازندران بین ۴۰ تا ۶۰ هزارریال است.

طبق گزارش مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بارندگی‌های مناسب امسال سبب باردهی بیشتر درختان مرکبات شده و پیش‌بینی می شود تا در سال جاری بیش از ۲.۶ میلیون تن مرکبات از باغات استان برداشت شود که در صورت تحقق نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۰ درصدی مواجه می شود. طبق آمار ۱۶۰ هزار هکتار باغ زیرکشت مرکبات (پرتقال، کیوی و نارنگی) در مازندران قرار دارد و سالانه ۲.۵ میلیون تن مرکبات و کیوی از این باغها برداشت می شود.
در نیمه نخست سال جاری حدود ۷۳ میلیون دلار محصولات کشاورزی از مازندران به خارج از کشور صادر شده است.مازندران با تولید سالانه ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی ۱۰ درصد از ارزش افزوده کشور در تولید این محصولات را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار