معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۸ از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاها اختصاص یافته است.
کد خبر: ۷۸۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵ 05 October 2019

مهدی رازجویان در جلسه هماهنگی همایش روز ملی روستا با اشاره به اینکه در سال ۹۸ از محل مالیات بر ارزش افزوده ۴۳ میلیارد تومان اعتبار به روستاها اختصاص یافت، اظهار کرد: در استان‌های دیگر ۲۵ تا ۳۰ درصد از جمعیت را روستائیان را تشکیل می دهند اما در مازندران ۴۵ درصد از جمعیت را روستائیان تشکیل داده وهمچنین جمعیت روستایی در مازندران از کیفیت بالایی برخوردار است و تنها بحث کمیت مطرح نیست .

وی تصریح کرد: روستائیان زیادی در سطح کشور و استان مسئولیت دارند لذا در استان‌های دیگر شاید از جمعیت روستائیان استفاده مناسبی نشود اما در مازندران از پتانسیل روستائیان به خوبی استفاده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب روستایی است و به نوعی انقلاب مستضعفین و مناطق کم برخوردار بوده و طی سال‌های اخیر توجه مناسبی به روستاها در کشورمان شده است.

رازجویان با بیان اینکه اقدامات ارائه شده به روستائیان باید در حد و اندازه جمعیت ۴۵ درصدی روستائیان باشد، یادآور شد: برگزاری همایش روز روستا در مازندران به‌صورت هرچه باشکوه تر از جمله انتظاراتی است که باید کیفیت و کمیت برگزاری همایش به یک میزان دیده شود.

وی گفت: اقدامات نهادهایی همانند آموزش پرورش و پست بانک در روستاها قابل تقدیر بوده که دهیاران و شوراها از ظرفیت این دستگاه‌های خدمات‌رسان استفاده مناسب را جهت ارائه خدمت به روستائیان انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران افزود: شناساندن روستاها به مناطق شهری و گردشگران مسافرین باید از جمله اولویت‌های کاری قرار گیرد و ارائه عرضه تولیدات روستاها از طریق سایت فضای اینترنت و اپلیکیشن‌ها می تواند موجب رونق اقتصادی در روستاها شود.

* اراضی کشاورزی را به نقطه هدف جهت ویلاسازی تبدیل نکنیم

رازجویان با اشاره به اینکه برای ایجاد انگیزه جهت مهاجرت معکوس به روستاها می بایست به اشتغال، اقتصاد و منبع درآمد روستائیان توجه جدی کرد، گفت: توجه صرف به کشاورزی روستیی نمی‌تواند موجب رونق در روستاها شود و توجه به بخش‌های دیگر کاستی‌ها را جبران می‌کند .

وی با بیان اینکه مقرر شد تمام شهرها با کمک شهرداران غرفه‌هایی موقت و دائمی در اختیار روستائیان جهت ارائه عرضه محصولات تولیدات روستایی قرار دهند، تصریح کرد: با خرید مردم از بازار هدف دست واسطه‌ها کوتاه می‌شود و اقتصاد روستائیان قوی تر بنابراین باید تلاش کنیم تا انگیزه برای تولید ایجاد کنیم و درآمد روستائیان را در تولید محصولات کشاورزی از جمله مرکبات و برنج افزایش دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: عرصه اراضی کشاورزی را نباید به نقطه هدف جهت ویلاسازی تبدیل کرد بلکه باید شرایط تولید و رونق را در روستاها فراهم شود.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار