منطقه ویژه اقتصادی، طرح های محرک توسعه و پروژه های زیربنایی که توسط جناب نیازآذری نماینده بابل در همین راستا پیگیری می شود در امتداد همان تفکر آینده‌گرایانه مرحوم مجدآرا تلقی می گردد.‌ تفکری که حکایت از قرابت فکری این دو نماینده و دوست شفیق دارد.
کد خبر: ۷۸۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 21 September 2019

به گزارش تابناک مازندران، "۳۰شهریور (۱۳۷۵)" بیست و چهارمین سالیاد درگذشت زنده یاد، رضوان جایگاه ، مرحوم مهندس محمدمجدآرا نماینده فقید ادوار سوم، چهارم و پنجم حوزه انتخابیه بابلسر، فریدونکنار و بندپی در مجلس شورای اسلامی نگارنده را برآن داشت یادش را با روایت یک خاطره و تجربه گرامی بدارد.

بر اساس این گزارش، همایش همدلانه رشد و توسعه شهرستان بابل در "۲۳ و۲۴ شهریور" سال ۱۳۷۳ باهدف همگرایی نیروهای توسعه گرا به محوریت حضرت آیت‌الله‌روحانی رحمت الله و با حمایت و همکاری حسین‌نیازآذری فرماندار و همراهی مهندس نریمان نماینده وقت بابل و مشارکت جمع کثیری از متخصصین و بابل دوستان در حوزه علمیه صدر بابل ضمن ارائه مجموعه ای از سخنرانی های بابل شناختی و مقالات توسعه محور و تشکیل کمیته های مشورتی برگزار شد.

همایشی که در احصا مشکلات، تدوین ظرفیت‌ها و ارائه برنامه های مرتبط با توسعه شهرستان بابل نقش سازنده ای ایفا کرد و در 'سال ۷۴ و ۷۵' هم ادامه یافت ولی بعدا تکرار نشد!

همزمان با این همایش برنامه سوم_توسعه در حال تدوین بود و مرحوم مجدآرا درسخنرانی خود با افقی آینده گرایانه توسعه شهرستان بابل را معطوف به برنامه محوری مطابق اسناد بالادستی بخصوص ایجاد بندر فریدونکنار تحلیل کرد.‌(که متاسفانه همان زمان، بخشی نگرها نگاه مثبتی به این رویکرد نداشتند).

اکنون که بحث منطقه‌آزاد فریدونکنار، امیرآباد و نوشهر مطرح هست نقش شهرستان تجاری و تاریخی بابل و سایر شهرهای استان مازندران با مجموعه ای از ظرفیت های بهم پیوسته به عنوان پشتیبان اصلی سرمایه‌گذاری بنادر و مناطق آزاد قابل توجه خواهد بود.‌

استفاده از ظرفیت های منطقه ای ایجاب می کند که مدیران و سرمایه گذاران بابلی با درک درست از فرصت های پیش رو حداکثر بهره برداری و زمان شناسی را برای احیای شهر تاریخی بارفروش داشته باشند.

منطقه ویژه اقتصادی، طرح های محرک توسعه و پروژه های زیربنایی که توسط جناب نیازآذری نماینده بابل در همین راستا پیگیری می شود در امتداد همان تفکر آینده‌گرایانه مرحوم مجدآرا تلقی می گردد.‌ تفکری که حکایت از قرابت فکری این دو نماینده و دوست شفیق دارد.

با پاسداشت یاد و خاطره وکیل متعهد و متخصص مجدآرای گرانقدر رحمت واسعه الهی برای ایشان آرزو دارم و همگان را به آینده نگری و مازندشهری دعوت می نمایم.

 

ایرج نیازآذری
روزنامه نگار و فعال فرهنگی و اجتماعی

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
روحش شاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار