محمدمهدی نظری بعد از شکست تیمش مقابل سایپای تهران عنوان کرد: چند صحنه ۵۰-۵۰ بود که داور می‌توانست به نفع ما سوت بزند. آن پنالتی هم که روی من خطا شد، پنالتی نبود.
کد خبر: ۷۸۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 18 September 2019

 فوتبال یک ورزش تیمی و محبوب‌ترین ورزش در بیشتر کشور‌های جهان است که توسط دو تیم یازده نفره متشکل از بازیکنان فوتبال، با یک توپ فوتبال، روی چمن طبیعی یا مصنوعی با هدف گل‌زدن انجام می‌گیرد. یازده بازیکن هر تیم شامل چند مهاجم، هافبک، مدافع و یک دروازه‌بان می‌شوند که توسط سرمربی در زمین چیده می‌شوند و مانند یک سیستم عمل می‌کنند، اما در این میان فوتبالیست‌هایی هم پیدا می‌شوند که با رفتار اخلاقی و ارزشی ماندگار می‌شوند. به‌طور مثال می‌توان به اتفاقی که در دیدار تماشایی اخیر سایپا و نساجی مازندران رخ داد. محمدمهدی نظری بعد از شکست تیمش مقابل سایپای تهران عنوان کرد: من یاد هفته پیش افتادم که تلاش کردیم و بردیم، اما حق‌مان نبود پیروز شویم. الان، اما خوب بازی کردیم و حق‌مان باخت نبود. حداقل می‌توانستیم مساوی کنیم و کاش این اتفاق می‌افتاد، چون حق‌مان بود.
وی درباره داوری گفت: داوری مشکلی نداشت، اما چند صحنه ۵۰-۵۰ بود که می‌توانست به نفع ما سوت بزند. آن پنالتی هم که روی من خطا شد، پنالتی نبود!
کمتر پیش آمده یا شنیدیم که بازیکنی چنین حرفی بزند و به قول ابراهیم صادقی بار سنگینی را از روی دوش موعود بنیادی‌فر داور مسابقه بردارد. این‌بار، اما بازیکنی پیدا شده که پس از شکست دراماتیک ۴ بر ۳ تیمش در رختکن و تحت فشار آن شرایط با صداقت کامل نزد مربیان تیمش اعتراف کند که صحنه مشکوک پنالتی نبوده است.
نظری همان بازیکنی است که ۷ سال پیش حرکت ارزشمندی انجام داد تا عنوان بازیکن اخلاق سال به او برسد. شهریور سال ۱۳۹۱ و در جریان بازی دو تیم سپاهان اصفهان و فجر سپاسی شیراز، در صحنه‌ای از بازی، فرشید طالبی روی یک نبرد هوایی مصدوم شد و توپ به محمدمهدی نظری بازیکن آن روز فجر و بازیکن فعلی استقلال رسید، اما نظری در حالی که در موقعیتی فوق العاده بود، با جوانمردی توپ را به بیرون زد. این حرکت نظری با تشویق بازیکنان سپاهان و حتی داور بازی روبه‌رو شد. این حرکت مشابه حرکت امین متوسل‌زاده در بازی فجر- استیل‌آذین بود که همیشه در یاد‌ها خواهد ماند.
حالا به‌نظر می‌رسد کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال که معمولاً بازیکنان متخلف را جریمه یا محروم می‌کنند رفتار و گفتار مهدی نظری مهاجم تیم نساجی مازندران را نیز مد نظر قرار داده و او را تشویق کنند تا سایر بازیکنان همچنین رفتار‌هایی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

منبع: خبر ورزشی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار