وزیر راه و شهرسازی: عملیات تعریض جاده ساری – تاکام تا پایان امسال تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۷۷۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸ 07 September 2019

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، وزیر راه و شهرسازی امروز در بازدید از چندین طرح عمرانی گفت: طرح تعریض جاده ساری – تاکام که از پارسال آغاز شده هم اکنون با ۷۶ درصد پیشرفت در حال ساخت است.

اسلامی با بیان اینکه این پروژه از لحاظ زیرساختی تغییر کرده است، افزود: در طرح جدید زیر ساخت‌های این جاده در برابر تغییرات شرایط اقلیمی و آب و هوایی ماندگارتر و مقاوم‌تر است.

او به افزایش حجم عملیات بتنی و دیواره حائل در این طرح جدید اشاره کرد وگفت: تا پایان آبان ۱۷ کیلومتر از ۲۱ کیلومتر راه دسترسی این مسیر زیر بار ترافیکی می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی افزود:برای برون رفت از ترافیک سنگین این مسیر و تعریض ۴ کیلومتر باقیمانده نیازمند هستیم تا تملک بخشی از زمین‌های هولار انجام شود.

اسلامی با بیان اینکه ساخت دو میدان و زیرگذر هزینه بر است، گفت: عملیات تعریض جاده ساری – تاکام تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

او به با بیان اینکه ۳۰ کیلومتر از جاده هراز نیز در حال تعریض است، افزود: ۱۱ کیلومتر از این مسیر متاثر از پروژه سد هراز است که قطعه جاده‌ای که باند دوم ساخته شد در اختیار پیمانکار سد هراز قرار گرفته است تا پروژه پاشنه سد را انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیمانکار این طرح زیر نظر وزارت نیرو در حال ساخت جاده جایگزین است، گفت: بزودی ۲۰ کیلومتر از این طرح به همراه سه پل بزرگ با تامین اعتبار بهره برداری می‌شود.

او افزود: عملیات عمرانی منطقه یک آزاد راه چالوس تا پایان شهریو امسال پایان خواهد یافت.

اسلامی با بیان اینکه برای روان سازی ترافیک اتوبان ۱۳ کیلومتر جاده چالوس تعریض می‌شود، گفت: برای تسریع در روند اجرای عملیات ساخت این مسیر ناچاریم مقطعی مسیر را مسدود کنیم.

او به ترافیک سنگین جاده مرزن آباد به دزدبن و یکطرفه شدن این مسیر اشاره کرد و افزود: برای رفاه مردم روستا‌های این منطقه ۱۵ کیلومتر از مسیر مرزن آباد به دزدبن در حال تعریض است.

اسلامی گفت:پیمانکار سه قرارداد ۵ کیلومتری دارد که در مرحله نخست بیش از ۲ کلیومتر از مسیر را آماده کرده است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: این مسیر تا پایان سال آینده تمام و بهره برداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار