براساس آمار رسمی از هشت_هزار و ۱۰۲ کیلومتر راه روستایی در مازندران حدود ۴ هزار و ۵۵۰ کیلومتر که حدود ۵۵ درصد را شامل می شود، زیر_پوشش آسفالت قرار دارد و این در حالیست که میانگین برخورداری روستاهای کشور از آسفالت فراتر از ۶۵ درصد است.
کد خبر: ۷۷۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 06 September 2019

بی_توجهی به توسعه همه جانبه در روستاهای مازندران به خصوص در حوزه_راه‌ها به عنوان محور اصلی توسعه با وجود برخورداری از۴۷_درصد #جمعیت استانی، این مناطق را که بار اصلی توسعه_استانی و تامین امنیت غذایی کشور را بر عهده دارند با گزینه‌های مهاجرت از روستا برخلاف تمام برنامه های توسعه‌ای کشور که بر معکوس کردن روند مهاجرت از شهرها به روستاها به خصوص از مناطق حاشیه نشین تاکید دارد، به ویژه از سوی جوانان قرار داده است.

براساس آمار رسمی از هشت_هزار و ۱۰۲ کیلومتر راه روستایی در مازندران حدود ۴ هزار و ۵۵۰ کیلومتر که حدود ۵۵ درصد را شامل می شود، زیر_پوشش آسفالت قرار دارد و این در حالیست که میانگین برخورداری روستاهای کشور از آسفالت فراتر از ۶۵ درصد است.

مازندران در چنین شرایطی حداقل برای رسیدن به میانگین کشوری در حوزه راه روستایی باید ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی را آسفالت کند و با احتساب هزینه ساخت هرکیلومتر راه روستایی ۶ میلیارد ریال، این مساله نیاز به حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار دارد تا بتواند به میانگین کشوری برسد و این در حالیست که مجموع اعتبار سال گذشته مصوب برای این استان حدود ۷۴۰ میلیارد ریال بود که کمتر از نیمی از آن اختصاص یافت/ ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار