کد خبر: ۷۷۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 04 September 2019

۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های شرق مازندران بمنظور کاهش آسیب پذیری تا پایان امسال لایروبی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مازندران، مدیر منابع آب شهر‌های بهشهر، نکا و گلوگاه شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به ضرورت لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها در شرق استان، گفت: ۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های شرق استان که از آسیب پذیری بیشتری در هنگام وقوع سیلاب برخوردار بوده اند، تا پایان امسال لایروبی و ساماندهی می‌شود.

سینا هاشمی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های شرق استان لایروبی و ساماندهی شده است، افزود: هزینه انجام عملیات لایروبی این بخش از رودخانه‌ها ۵۰ میلیارد ریال است.

او گفت: هم اکنون تعداد ۱۰ پیمانکار در بخش لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و مجاری آبی در شرق مازندران به کارگیری و با نظارت این شرکت فعال هستند.

هاشمی با بیان اینکه نکارود به عنوان یکی از رودخانه‌های مهم و سیل خیز کشور است، افزود: نیازمند لایروبی ۵۰ کیلومتر دیگر از رودخانه‌های شرق استان به ویژه رودخانه نکارود در پایین دست شهر نکا تا دریا به طول ۳۵ کیلومتر هستیم

مدیر منابع آب بهشهر، نکا و گلوگاه گفت:برای لایروبی و ساماندهی این رودخانه مهم به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تامین این منابع مالی خسارات ناشی از سیل در شرق استان به حداقل خواهد رسید.

حدود ۱۵ رودخانه کوچک و بزرگ با سطح حوزه ابریز ۳۶۰ کیلومتر و طول مسیر ۲۹۰ کیلومتر در شرق استان وجود دارد که مهمترین آن نکارود به طول ۱۹۲ کیلومتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار