کد خبر: ۷۷۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 26 August 2019
تقابل داماش و ملوان ، اولین دربی گیلان در لیگ دسته یک

رشت - ایرنا - اولین دربی گیلان در لیگ دسته اول کشور با تقابل تیم های فوتبال داماش گیلان و ملوان بندرانزلی آغاز می شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، با توجه به حضور تیم های فوتبال سپیدرود رشت ، ملوان بندرانزلی و داماش از استان گیلان در لیگ دسته اول ، این استان شاهد شش دربی در طول رقابت های لیگ دسته اول خواهد بود.

با توجه به این امر، اولین دربی گیلان در لیگ دسته اول عصر سه شنبه پنجم شهریورماه برگزار می شود که تیم های ملوان و داماش گیلان در هفته سوم لیگ دسته اول کشور در ورزشگاه تختی بندرانزلی رو در روی هم قرار خواهند گرفت تا ورزش دوستان گیلانی وهمچنین علاقمندان به فوتبال، اولین دربی تیم های گیلانی را در لیگ دسته اول نظاره گرباشند.

البته این دیدار و تقابل دو تیم هم استانی شرایط متفاوتی دارد چون تیم فوتبال ملوان بندرانزلی شرایط مساعد و حال و روز خوشی ندارد و این تیم در دو هفته  انجام شده از لیگ دست اول، نتوانسته نتایج خوبی را کسب کند.

ملوانان در هفته اول این رقابت ها در یک بازی خارج از خانه برابر تیم سرخپوشان پاکدشت با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و در دومین دیدار نیز در یک بازی خانگی برابر تیم آرمان گهر سیرجان به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

این نتایج کسب شده باعث شد تا حواشی این تیم بیش از پیش شود و علی لطیفی سرمربی جدید این تیم از سمت خود کنار برود تا شرایط تیم قدیمی، ریشه دار و پرطرفدار ملوان انزلی در شرایط نامساعدی قرار گیرد.

با این وجود تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با این شرایط و حاشیه های زیاد و با یک مربی موقت در اولین دربی لیگ دسته اول باید پذیرای تیم آماده داماش گیلان باشد که برخلاف سایر نماینده های این استان ، در دو هفته برگزار شده لیگ دسته اول توانسته نتایج خوبی را کسب کند.

البته بازی های دربی برای طرفداران و حتی کادر فنی و بازیکنان تفاوت دارد و به طور حتم مسئولان و بازیکنان ملوان بندرانزلی مصمم هستند تا با پیروزی در این بازی حساس ، علاوه بر کسب یک نتیجه قابل قبول ، به لیگ برگردند و یک آشتی نیز با طرفداران خود برقرار کنند.

از طرف دیگر طرفداران تیم فوتبال ملوان نیز به طور حتم چنین خواسته ای را از تیم خود دارند و آنان نیز مترصد پیروزی ملوان در اولین دربی گیلان هستند و این در حالی است که تیم ملوان در این دیدار میزبان نیز هست  .

اما  طرفداران فهیم ملوان شرایط تیم خود را نیز درک می کنند و می دانند که هم اینک تیم ملوان با مشکلات زیادی روبرو است و باید صبور باشند تا مشکلات این تیم برطرف شود تا ملوانان با قدرت رقابت های لیگ دسته اول را ادامه دهند.

اما در طرف مقابل تیم فوتبال داماش گیلان که با خرید امتیاز تیم اروند کارون خرمشهر به لیگ دسته اول صعود کرده در دو هفته برگزار شده رقابت های لیگ دسته اول نتایج خوبی را کسب و به عنوان موفق ترین تیم گیلانی در این مسابقات است.

داماشی ها در هفته اول رقابت های لیگ دسته اول در یک بازی خارج از خانه برابر تیم رایکا بابل به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند و در بازی دوم در یک دیدار خانگی مقابل تیم سرخپوشان پاکدشت قرار گرفتند که توانستند این حریف خود را با نتیجه سه بر صفر شکست دهند تا یک پیروزی قاطع را کسب کنند.

تیم فوتبال داماش گیلان با توجه به کسب یک پیروزی و یک تساوی، با چهار امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی قرار دارد و با یک روحیه مناسب در بازی دربی گیلان و مقابل تبم ملوان انزلی حاضر خواهد شد.

به طور حتم طرفداران و مسئولان داماش گیلان نیز مترصدند که برابر تیم ملوان نیز یک نتیجه مطلوبی را کسب کنند تا همچنان به روند خوب خود در لیگ دسته اول ادامه دهند و در جدول نیز همچنان جزء تیم های صدرنشین باشند.

داماش گیلان که تاکنون توانسته لقب برترین تیم را بین نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول به نام خود ثبت کند، با اندوخته خوب به مصاف ملوان می رود و این تیم نیز از شرایط روحی روانی بسیار خوبی برخوردار است.

با توجه به شرایط موجود ، سکه اولین دربی گیلان دو رو دارد ، یک روی این سکه ملوان است  که با مشکلات فراوان باید در این دربی حضور یابد و روی دیگر سکه نیز داماش است که بر خلاف ملوان ، با روحیه خوب و شرایط مناسب  در اولین دربی گیلان در لیگ دسته اول حضور مییابد.

اما شرایط بازی های دربی متفاوت با سایر بازی ها است ،  از طرفی ملوان بندرانزلی در این دیدار میزبان است و طرفداران این تیم منتظرند که ملوان با حمایت آنان در این دربی به برتری دست یابد و در نقطه مقابل نیز، داماشی ها مترصد کسب نتیجه مطلوب در این دربی هستند تا علاوه بر کسب یک نتیجه مناسب در این بازی خارج از خانه ، به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

  به هر حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که اولین دربی گیلان در لیگ دسته اول با چه نتیجه ای رقم خواهد خورد، آیا ملوان در این بازی به پیروزی می رسد تا با کسب یک نتیجه مطلوب، مشکلات این تیم به فراموشی سپرده شود و یا داماش به روند خوب خود در لیگ دسته اول ادامه می دهد و با برتری برابر ملوان ، اولین پیروزی خود در دربی گیلان در لیگ دسته اول را جشن می گیرد و یا اولین دربی گیلان با نتیجه مساوی به اتمام خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار