عدم پخش بازی گل گهر سیرجان و نساجی مازندران از شبکه تبرستان، در شرایطی که هیچ مسابقه ورزشی دیگری هم همزمان با این دیدار نبود، سبب اعتراض و ناراحتی هواداران نساجی شده است.
کد خبر: ۷۷۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 24 August 2019

شبکه تبرستان در ادامه کج سلیقگی های خود در فصل فوتبالی ۹۸-۹۹ که با عدم پخش بازی تیم های رایکا بابل و داماش گیلانیان آغاز شده بود این بار دسته گل دیگری به آب داده و از پخش بازی مهم پرطرفدارترین تیم خطه شمال در لیگ برتر فوتبال سر باز زده است.

شب گذشته شاهد این مسئله بودیم که در یک کج سلیقگی آشکار، مسئولان صدا و سیما در شرایطی که می توانستند فوتبال دوستان مازنی را پای تلویزیون نشانده و آخر هفته را با پخش بازی نماینده محبوب مازندران به کام مردم شیرین کنند، از این اقدام سر باز زده و پخش برنامه های بی کیفیت شبکه تبرستان جای بازی نخست تیم نساجی در لیگ برتر را گرفت.

این بی احترامی به علاقمندان به فوتبال در مازندران در حالی اتفاق افتاد که ده ها هزار هوادار متعصب نساجی روز گذشته منتظر بودند تا جدال ببرهای مازنی با گل گهر سیرجان را به صورت زنده و مستقیم تماشا کنند تا شبی کاملا ورزشی و پرنشاط را بعد از برتری تیم شهروند ساری برابر حفاری اهوار تجربه کنند. اما این امکان نه تنها با عدم پخش بازی تیم نساجی فراهم نشد، بلکه به جای رقابت نماینده مازندران، برنامه سلام کشاورز! از شبکه تبرستان روی آنتن رفت.

جالب اینجاست که صدا و سیمای استان کرمان برای مخاطبانش بیش از اندازه ارزش قائل می شود و نه تنها این دیدار، بلکه دیدار مس کرمان و رایکای بابل در چارچوب رقابت های لیگ دسته یک را نیز به صورت مستقیم روی آنتن برد.

نکته تاسف بار اینکه قبل از دیدار گل گهر و نساجی اعلام شد صدا و سیمای مازندران قرار است این دیدار را برای فوتبال دوستان مازندران به صورت مستقیم پخش کند ولی این اتفاق روی نداد تا یکبار دیگر شاهد بی توجهی محض رسانه استانی به ذائقه مردم استان باشیم.

هواداران متعصب نساجی روز گذشته در حالی بی صبرانه منتظر آغاز دیدار نساجی- گل گهر از پای گیرنده های خود بودند تا نمایش نساجی مدل مهاجری را از شبکه مازندران تماشا کنند اما اقدام دور از انتظار صدا و سیمای مازندران همچون آب سردی بود بر پیکره ده ها هزار هوادار مشتاق.

متاسفانه شبکه مازندران ضعیف‌ترین شبکه استانی است که هیچ رسیدگی به آن نمی‌شود. بیشتر برنامه‌های این سازمان مخاطبی ندارد و به جای آنکه همانند استان‌های دیگر با پخش بازی های نمایندگان استان بدون قید و شرط بازی ها را روی آنتن ببرند متاسفانه تلاش نمایندگان شایسته استان نظیر رایکا، شهریار و .. نه تنها از شبکه تبرستان دیده نمی شود بلکه حمایت از نمایندگان استان فقط در حد حرف در برنامه های ورزشی مازندران باقی می ماند.

در همین رابطه در ماه های اخیر شاهد اعتراض های ورزشی های استان نسبت به عدم پخش بازی نمایندگان استان بودیم از جمله بهروز عطایی سرمربی کاله مازندران که به علت عدم پخش بازی های کاله حمله تندی به صدا و سیمای مازندران نیز داشت.

آیا به راستی شبکه ی تبرستان نمی توانست با یک برنامه ریزی صحیح، زمانی را به پخش این دیدار اختصاص دهد ؟! آیا پیش بینی ناراحتی هواداران نساجی بابت عدم پخش بازی تیم محبوب شان تا این حد سخت و دور از ذهن بود که مسئولان مربوطه قادر به برنامه ریزی درستی نبودند و آیا پخش یک برنامه بی کیفیت که جایگاهی در میان بینندگان ندارد تا این اندازه پر اهمیت بود که پخش بازی یک تیم همچون نساجی با عاشقان بی شمارش را تحت تاثیر قرار دهد؟!آیا به جز بازی های نساجی، شهروند، کاله و دیگر نمایندگان ورزش استان، کدام برنامه این سازمان پربیننده است که از پخش بازی محبوب ترین تیم شمال دریغ شده است؟

مطمئنا هیچ دلیل قانع کننده ای برای این موضوع وجود ندارد و پیش بینی می شود اگر صدا و سیما تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ نکرده و هر روز و هر روز به این کج سلیقگیها ادامه دهد عایدی جز ریزش بیننده نصیبش نخواهد شد.

نیم نگاهی به شبکه های ورزشی استان های دیگرنشان می دهد که برنامه های تهیه شده در این شبکه ها از ساعاتی قبل از شروع یک مسابقه ، به پخش حاشیه ها که مطمئنا جذابیت خاصی برای طیف عظیمی از مردم دارد در کنار بحث ها و نظرات فنی و کارشناسی می پردازد اما اینجا تا آخرین دقیقه های پیش از شروع بازی و بعضا حتی تا دقایقی پس از شروع ، بینندگان باید شاهد پخش آگهی تبلیغاتی باشند !

شاید وقت آن رسیده تا مدیران صداو سیما مرکز مازندران به نظرات افکار عمومی احترام بگذارد. چرا که این کج سلیقگی ها سبب خواهد شد تا مردم بیش از پیش از رسانه ملی روی گردان شوند و قهر آنها از تلویزیون طولانی تر شود.

مازند لیگ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار