استاندار مازندران به مناسبت روز جهانی عکاسی به بازدید نمایشگاه آثار عکاسان خبری استان رفت و با صدور دستور برای حل دو مشکل مشخص ، پرونده این نمایشگاه را بست.
کد خبر: ۷۷۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹ 19 August 2019

استاندار مازندران به مناسبت روز جهانی عکاسی به بازدید نمایشگاه آثار عکاسان خبری استان رفت و با صدور دستور برای حل دو مشکل مشخص ، پرونده این نمایشگاه را بست.

به گزارش ایرنا، احمد حسین‌زادگان که همزمان با هفته خبرنگار در بستر بیماری بود، عصر امروز دوشنبه و در آخرین روز برپایی نمایشگاه عکس " کیوسک " از این نمایشگاه بازدید کرد.

این نمایشگاه همزمان با هفته خبرنگار با نمایش ۹۸ عکس خبری و اجتماعی از ۱۲ عکاس مازندرانی فعال در رسانه های استان کارش را آغاز کرده بود.
در این بازدید که فرماندار ساری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز حضور داشتند، استاندار مازندران درباره برخی رویدادهای موجود در تصاویر که مربوط به تحولات استان در یک سال اخیر بود ، با عکاسان و حاضران گفت‌وگو کرد.
نماینده عالی دولت در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این که برای نخستین بار نمایشگاهی از عکس‌های خبری استان برگزار می‌شود و خود عکاسان در برپایی آن اهتمام داشتند نشان دهنده دغدغه عکاسان در مسیر توسعه مازندران است و ضرورت حمایت از عکاسان را بیشتر می‌کند. آثار خوبی در نمایشگاه به نمایش در آمده، اما متاسفانه به فراخور این کار بزرگی که انجام شده است، فضای مناسب نداریم و شاید اگر فضای مناسب‌تری وجود داشت.
احمد حسین‌زادگان افزود: با توجه به تعدد عکاسان و سوژه‌ها می‌طلبد که تعداد عکس‌های بیشتری در نمایشگاه باشد و نماهای بیشتری از استان در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد. ضمن این که برپایی نمایشگاه در محیطی که دسترسی مردم بیشتر باشد، جامعه را با هنر عکاسان و چالش‌های مد نظر آنان بیشتر آشنا می‌کند.

تسریع در ساخت مجتمع فرهنگی ساری

یکی از مطالبات عکاسان در این بازدید از استاندار مازندران ، تعیین تکلیف مجموعه فرهنگی نیمه تمام شهر ساری بود که حسین زادگان در پاسخ اظهار داشت: این پروژه جزو اولویت‌های ما به شمار می‌آید و پیگیر به سرانجام رساندن آن هستیم. با مدیرکل فرهنگ و وزیر هم صحبت کردیم. اما اعتبار زیادی برای تکمیل آن نیاز است. پیگیر هستیم که با برون‌سپاری و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آن را به سرانجام برسانیم. اما اولویت ما این است که به طریقی فاز نخست آن را به بهره‌برداری برسانیم. چون اگر قرار باشد منتظر تکمیل نهایی آن باشیم با توجه به اعتبار زیادی که نیاز است ممکن است زمان زیادی بطلبد.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود: بنا داریم رقمی اختصاص دهیم تا فاز نخست پروژه به بهره‌برداری برسد.چون بخش مهمی از هنرمندان را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد و نیاز امروز جامعه فرهنگی هنری استان و به ویژه مرکز مازندران است.
این مسئول با بیان این که اهالی رسانه قشر کمتر دیده شده جامعه هستند و در بین آنان عکاسان کمتر از سایرین دیده می‌شوند اظهار کرد: در این نمایشگاه ده‌ها تصویر که همگی از اتفاقات مهم مازندران هستند دیده می‌شود. عکس‌های خوبی که از سوژه‌های مختلف ثبت شده و مروری بر استان خودمان است.
وی افزود: به عنوان بخش دولتی سعی می‌کنیم با تسهیل کردن فرآیند ثبت و پا گرفتن تشکیلات عکاسان مازندران به این جامعه هنری کمک کنیم. معتقدم فعالیتها باید از فردمحوری خارج شود. ما نیز تلاش می‌کنیم از اختیارات قانونی به بهتر شدن و سامان یافتن فعالیت‌ها و نیازهای عکاسان کمک کنیم.
استاندار مازندران با بیان این که عکاسان صرفا به عکاسان هبری محدود نمی‌شوند، گفت: در ژانرهای مختلف هنری عکاسان خوبی در استان فعال هستند که زحمات‌شان کمتر دیده می‌شود. عکاسان دیگران را به تصویر می‌کشند و خودشان دیده نمی‌شوند و معمولا صدای دوربین‌شان شنیده می‌شود. اما آثار خوب‌شان آن‌ها را معرفی می‌کند. باید به مجموعه عکاسان توجه بیشتری شود. در کنار این نمایشگاه‌ها مسائل و مشکلات این قشر هم باید مورد توجه قرار گیرد.
حسین‌زادگان گفت: به مدیرکل فرهنگ و ارشاد هم گفتم که برای ساماندهی تشکل صنفی عکاسان برنامه‌ریزی کند تا پیگیری مطالبات و چالش‌های این قشر بهتر انجام شود. بخشی از مطالبات را ما باید مشارکت کنیم تا برطرف شود و بخشی هم به خود عکاسان و تلاش آن‌ها بستگی دارد.آنچه که به ما مربوط می‌شود به رسمیت شناختن عکاسان در نگاه مدیران و فراهم کردن برخی امکانات و زیرساخت‌هاست.

حل مشکل بیمار مبتلا به ایکتیوز
استاندار مازندران در این بازدید با محمد ذبیح‌زاده شخص مبتلا به بیماری نادر ایکتیوز که سوژه عکس‌های امیرعلی رزاقی از عکاسان خبری مازندران در یکی از مجموعه عکس‌ها بود دیدار کرد و وعده پرداخت وام بلاعوض و پیگیری برای حل برخی چالش‌های درمانی و شغلی او را داد.
علی‌اصغر یوسف‌نژاد و محمد دامادی نمایندگان ساری و میاندورود نیز پس از حضور استاندار از این نمایشگاه دیدن کردند.
در پایان این دیدار از عکاسان حاضر در نمایشگاه با اهدای شاخه گل و هدیه تقدیر شدند.
در پایان این نمایشگاه همچنین از محسن رضاپور عکاس معلول مازندرانی که با یک دست عکاسی می‌کند به طور ویژه تجلیل شد.
نمایشگاه عکس کیوسک از ۱۶ تا ۲۸ مرداد در گالری هامون ساری با عکس‌هایی از ۱۲ عکاس خبری مازندران برگزار شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار