سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی
تابناک مرکزی - پتروشیمی در این تفاهم نامه تعهد به ساخت بیمارستان دارد و دانشگاه دخل و تصرفی در تغییر تفاهم نامه امضا شده در دوران ریاست قبلی ندارد و درصورت ساخت بلافاصله توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک راه اندازی خواهد شد
کد خبر: ۷۷۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷ 11 August 2019
طرح توسعه بیمارستان ولیعصر اراک سال آینده افتتاح می شود

 

به گزارش تابناک مرکزی - نشست خبری رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اراک با اصحاب رسانه در روز یکشنبه 20 مردادماه 1398 ساعت 10 الی 12 در محل سالن جلسات زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی واقع در طبقه پنجم ستاد دانشگاه(کوی علم الهدی) برگزار گردید


کنایه خبرنگار تابناک مرکزی به وزارت بهداشت و درمان

در نشست خبری صبح امروز دانشگاه علوم پزشکی اراک خبرنگار تابناک مرکزی اعلام کرد :
از اینکه وزارت بهداشت و درمان از سالمند پروری در سطح های مدیریتی دست برداشته و در برخی مراکز بویژه شهر اراک مدیران جوان جهادی و تلاشگر را منصوب کرده بسیار خوشحالیم و امیدواریم در تحقق گام دوم انقلاب مدیران تلاش لازم را انجام داده و گام دوم را قدرت مند بردارند .

بر خود و دیگر خبرنگاران واجب میدانم از مدیران جوان با تمام توان و کمال حمایت کرده و باعث تقویت این رویکرد مهم در چهل سالگی انقلاب شویم .

دکتر جمالیان خبر داد :
بیمارستان شازند با مسئولیت شرکت پتروشیمی باید احداث شود 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی صبح امروز در حاشیه نشست خبری خود در گفتگو اختصاصی با خبرنگار تابناک مرکزی گفت : خبرهای منتشر شده در روزهای اخیر در خصوص بیمارستان شازند مربوط به عقد قرارداد سه جانبه در زمان ریاست قبلی دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده است و وزارت بهداشت ،پتروشیمی شازند و دانشگاه علوم پزشکی اراک در این تفاهم نامه نقش و وظایفی دارند .
وی ادامه داد در این تفاهم نامه آمده است که ساخت بیمارستان توسط شرکت پتروشیمی انجام و تجهیز بیمارستان و راه اندازی توسط علوم پزشکی اراک بعد از ساخت انجام شود اما تاکنون هیچ اقدامی در خصوص ساخت بیمارستان به صورت جدی انجام نشده است .
وی گفت : پتروشیمی در این تفاهم نامه تعهد به ساخت بیمارستان دارد و دانشگاه دخل و تصرفی در تغیر تفاهم نامه امضا شده در دوران ریاست قبلی ندارد و درصورت ساخت بلافاصله توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک راه اندازی خواهد شد .

بیمارستان ولی عصر
جمالیان اضافه کرد در ساخت بیمارستان ولی عصر اراک هم قدم های محکمی از جمله اخذ وام حمایتی برداشته ایم که تا پایان سال 98 به پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در این پروژه خواهیم رسید .

سلامت شهروندان

دکترجمالیان : با هر عاملی که جان و سلامت شهروندان استان مرکزی را به خطر بیاندازد برخورد خواهیم کرد .
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی جمع خبرنگاران اراکی گفت : برخورد با عطاری های متخلف ، برخورد با سالن های ماساژ و زیبایی و جمع آوری قلیان از برنامه های جدی دانشگاه برای افزایش سلامت مردم میباسد.
جمالیان ادامه داد هر شغل و کسب و کاری در استان با وجود داشتن مجوز از هر ارگان با سازمانی درصورتی که با جان و سلامت و بهداشت مردم در ارتباط باشد تحت کنترل علوم پزشکی خواهد بود .
وی اضافه کرد :به عنوان اولین بار در استان طرح نظارت بر عطاری ها را در دستور کار داریم که تاکنون مواردی پلمپ،تعدادی اخطار کتبی و مقادیری شربت متادون و داروهای غیرمجاز هم کشف شده که در حال بررسی است .
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: برخورد با محل های عرضه قلیان هم در دستور کار علوم پزشکی است که با هماهنگی با ارگان های مربوطه در حال انجام میباشد .
وی ادامه داد: سالن های زیبای؛ارایشگاهای بانوان و اقایان ، سالن های ماساژ حق فعالیت های پوستی از قبیل لیزر و پاکسازی را ندارند و درصورت مشاهده به شدت با این مراکز برخورد خواهد شد .
جمالیان ادامه داد :در طرح کنترل فشار خون در اراک موفق بودیم و بزودی طرح های درزمینه کنترل بیماری ها و اموزش همگانی را در استان راه اندازی خواهیم کرد


سالن های زیبایی ، مراکز ماساژ و مراکز ورزشی حق فعالیت های پوستی و لیزر ندارند 
دکتر جمالیان در گفتگوی اختصاصی خبرنگار تابناک گفت : انجام فعالیت های پوست و مو فقط در کلینیک های مجاز باید صورت گیرد و مراکز زیبابی ،ماساژ،ارایشگاها و باشگاها حق هیچگونه فعالیت نداشته و درصورت مشاهده برخورد میشود.
جمالیان ادامه داد :هرگونه فعالیتی که با سلامت افراد در ارتباط است مستلزم اخذ مجوز از دانشگاه است و در صورت عدم رعایت قوانین با مراکز برخورد حدی خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار