نظر دوچرخه سوار کتک خورده آلمانی درباره ایرانی‌ها
متاسفانه یک دوچرخه سوار آلمانی به نام فیلیپ در حال عبور از شهر نشتارود در نزدیکی شهر تنکابن مازندران ، مورد حمله هفت فردر ناشناس قرار گرفت و پس از ضرب و شتم، وسایلش نیز به سرقت می‌رود. وی که به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده و دچار شکستگی فک و دندان شده بود، به بیمارستان شهید رجایی تنکابن منتقل می‌شود.
کد خبر: ۷۷۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 09 August 2019

به گزارش تابناک مازندران، متاسفانه یک دوچرخه سوار آلمانی پس از عبور از تنکابن در شهر نشتارود مورد حمله سارقان از خدا بی خبر قرار می گیرد و بطور ناجوانمردانه مصدوم می شود .

بر اساس این گزارش، این دوچرخه‌سوار آلمانی به نام فیلیپ مارک گراف philipp markgraf مدت‌ها درگیر بیماری سرطان بوده و به تازگی از آن راه شده بود و تصمیم به جهانگردی با دوچرخه گرفته بود و در این مسیر از نقاط شمالی ایران عبور می‌کرد که متاسفانه درگیر اتفاق تلخی شد که با سرقت اموال و آسیب دیدگی منجر به بستری وی شد.

انجام چنین پیشامدی هرگز مورد تایید مسئولام محترم نظام نبوده و نخواهد بود . چون مردم مهمان نواز ایران و خصوصا مازندران در جهان شناخته شده هستند.

سفر و جهانگردی با دوچرخه که در سال‌های اخیر تحت عنوان سایکل توریست باب شده است در ایران هم به واسطه وسعت و جاذبه‌های طبیعی در این مدت رایج بوده و کشورمان یکی از نقاط جذاب برای افرادی بوده که قصد داشتند به وسیله دوچرخه از کشورهای مختلف جهان عبور کنند و پیام مورد نظرشان را به گوش جهان برسانند.

این موضوع متاسفانه اخیراً یک اتفاق تلخ و ناخوشایند رقم زده که با سرقت و آسیب دیدگی یکی از این توریست‌ها همراه بوده است.

ماجرای کتک زدن وحشیانه گردشگر آلمانی در تنکابن چه بود ؟
 

ماجرا از این قرار است که دوچرخه سوار آلمانی به نام فیلیپ در حال عبور از شهر نشتارود در نزدیکی شهر تنکابن مازندران ، مورد حمله هفت فردر ناشناس قرار گرفت و پس از ضرب و شتم، وسایلش نیز به سرقت می‌رود. وی که به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده و دچار شکستگی فک و دندان شده بود، به بیمارستان شهید رجایی تنکابن منتقل می‌شود.

این ماجرا به سرعت به فرمانداری و نیروی انتظامی تنکابن اعلام شده و با ورود سریع به ماجرا تمام افراد مهاجم دستگیر شده و اموال مسروقه هم مسترد می‌شود تا عاملین این حادثه تلخ خیلی زود به دام قانون بیافتند.

از طرف دیگر این دوچرخه سوار آلمانی با پیگیری‌های مسئولان استانی به تهران منتقل شده و در بخش VIP بیمارستان خاتم‌ الانبیاء بستری می‌شود تا تا برای درمان بهتر و جراحی شکستگی فک تحت مداوا قرار گیرد. هم‌چنین قرار است مادر این دوچرخه سوار نیز به زودی وارد تهران شود. از این شخص و خانواده او دلجویی صورت گرفته تا این اتفاق تلخ باعث نشود تصویر منفی از ایران در ذهنش باقی بماند.

در همین راستا روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری هم توضیحاتی ارائه کرد.

حامد قاسمی عارف در این خصوص گفت: هرکدام از افراد خارجی که برای دوچرخه سواری وارد ایران می‌شوند تحت عنوان سایکل توریست باید به ما نامه‌ زده و مجوز‌های لازم را دریافت کنند تا علاوه بر هماهنگی با راهنمایی و رانندگی و مسئولان استانی مربوطه شرایطی برایش فراهم شود تا بدون هیچ مشکلی در مسیر مورد نظر دوچرخه سواری کند. همچنین در صورت اقدام به دریافت مجوز هم استقبال در شهر میزبان از دوچرخه سوار مربوطه صورت می‌گیرد و هم برخی مسائل برای پیشگیری از مشکلات این چنین بیشتر و بهتر رعایت می‌شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه این دوچرخه سوار اقدامی برای دریافت مجوز انجام نداده بود و ما تا پیش از این اتفاق اطلاعی از حضور او در ایران نداشتیم. ضمن ابراز ناراحتی از این ماجرا به دلیل اینکه شخص مورد نظر در کشور ما میهمان بود، جا دارد از مسئولان فرمانداری و نیروی انتظامی تشکر کنیم که هم سارقان را به سرعت دستگیر کرده و هم مقدمات انتقال به تهران و عمل جراحی وی انجام پذیرفت.

مدیر روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری در پایان اظهار داشت: خوشبختانه همانطور که گفته شد سارقان دستیگر شده و موارد مورد سرقت قرار گرفته بدون هیچ مشکلی به دوچرخه سوار آلمانی تحویل داده شد. همچنین قرار است از سوی فدراسیون دوچرخه سواری هم برای این شخص اقداماتی جهت دلجویی صورت بگیرد.

نظر دوچرخه سوار کتک خورده آلمانی درباره ایرانی‌ها
فیلیپ مارک گراف philipp markgraf نام این دوچرخه سوار آلمانی است. او حدود پنج سال پیش به وسیله شیمی درمانی از عارضه سرطان تا حدی رهایی یافته است و آمدنش به ایران هم برای حمایت از بیماران سرطانی بوده است.

او در صفحه اینستاگرام خودش تصویر ناراحت کننده ای از خودش منتشر کرده و این واقعه را شرح داده است. این گردشگر آلمانی نوشته است: عمل جراحی که روی من انجام گرفته نیازمند حداقل یک ماه زمان برای مداوا است. چهار ماه از روزی که قصد سفر کردن به ایران را داشتم می گذرد و این حادثه هیچ چیز را درونم تغییر نخواهد داد. من نمی گذارم زمان فوق العاده ای را که با تمام افراد خارق العاده داشتم به خاطر آزار و اذیت چند جوان تحت شعاع قرار بگیرد. تجربه شگفت انگیز من از فرهنگ ایرانی تحت تأثیر کار ناشایست چند مجرم قرار نخواهد گرفت.

به هر روی انجام چنین پیشامدی هرگز مورد تایید مسئولام محترم نظام نبوده و نخواهد بود . چون مردم مهمان نواز ایران و خصوصا مازندران در جهان شناخته شده هستند . ولی به هر حال حساب چند فرد خاطی را از مردم خوب این خطه باید جدا کرد .

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
....ملت ودولت باید کسانی که باعث بی آبروی مردم خوب ایران شدن عوامل رادستگیر ومجبوربه خوردن گوه این توریست بشند
امیر
|
Germany
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
زود قضاوت نکنید معلوم نیست این مثلا توریست چیکار کرده حرفش متناقضه اروپایی ها حقه بازن،از خارجی ندیده بودن ایرانیها خوب آگاه و از این نقطه ضعف خوب سواستفاده میکنن.
حتما اون توریست آلمانی که چند سال پیش تو کرج ازشون سرقت شد رو یادتونه چقدر مظلوم نمایی کرد و چقدر همه الخصوص رسانه ها باهاش همدردی کردن،چنگ وقت پیش تو یزد از خودروی ون این توریست بیش از ۱۸۰۰ شیشه مشروب کشف شد الانم تو زندان یزد هست
اروپایی ها و غربی ها به شدت حقه بازن کاش می مردم ما آنقدر در مواجه با غربی ها تو ایران ذوق زده نشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار