در برخی شهرها همانند بابلسر و فريدونكنار محل دپوی زباله نزديک به دريا بوده كه شايسته نيست و با پيگيری مراجع_قضايی جمع آوری آن دستور كار قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 04 August 2019

به گزارش تابناک مازندران، محمودعلی رکنی، معاون نظارت و پايش اداره كل حفاظت محيط زيست مازندران اظهار داشت: با پیگیری مراجع قضایی جمع آوری محل دپوی زباله شهرستان های فریدون‌کنار و بابلسر در دستورکار قرار دارد

معاون نظارت و پايش اداره كل حفاظت محيط زيست مازندران گفت: در طرح ساماندهی و تفکیک زباله_از_مبدا در سال ۹۷ چيزی حدود پنج درصد از زباله ها در شهرهای مازندران تفکیک شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان از تولید زباله در ایام تعطیلات خصوصا این روزها که حدود ۶۰ میلیون گردشگر به این استان آمدند، بيشتر است، تصریح کرد: این حجم مسافر و گردشگر همراه با جمعیت مازندران میزان زباله را در روز به سه برابر می رسد.

معاون نظارت و پايش اداره كل حفاظت محيط_زيست_مازندران، ميزان توليد شيرابه را به ازای هر تن زباله تقریبا ۵۰۰ لیتر عنوان كرد و گفت: خود این شیرابه ها همراه با انواع فلزات سنگین و سموم هستند که بسیار آلاینده است.

ركنی خاطرنشان كرد: هر لیتر شیرابه می تواند چند برابر لیتر حجم آب را آلوده کند و شرایط نامناسبی برای منابع آبی به وجود آورد.

رکنی درباره چگونگی كنترل زباله در سواحل گفت: در برخی شهرها همانند بابلسر و فريدونكنار محل دپوی زباله نزديک به دريا بوده كه شايسته نيست و با پيگيری مراجع_قضايی جمع آوری آن دستور كار قرار دارد.

 

خبرنگار تابناک فریدونکنار: مصطفی_آسمانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار