وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت که مازندران مهد دلیر مردان در راه دفاع از ارزش های اسلامی و آرمان والای انقلاب اسلامی است و بیش از ۱۰ هزار شهید را تقدیم جبهه‌های انقلاب کرد،
کد خبر: ۷۶۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 03 August 2019

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مازندران مهد دلیر مردان در راه دفاع از ارزش های اسلامی و آرمان والای انقلاب اسلامی است.
امیر سرتیپ امیر حاتمی در يادواره شهدای لاشک و يادبود شيخ فضل الله نوری لاشكی که در مسجد جامع این روستا در بخش کجور شهرستان نوشهر برگزار شد، با بيان اينكه در طی اين سال ها از شهدا حرف های زيادی زده شد، اظهار كرد: آنچه كه بيشتر از همه اينها هرساله مردم را در مراسم يادواره شهدا دور هم جمع می كند زنده نگهداشتن ياد و پيام شهدا است .

وی با تاكيد بر اينكه بايد این موضوع را همواره یادآوری كرد که شهید یک شخصیت بزرگ بوده و کار بسیاری بزرگی را انجام داده است، تصریح کرد: شهید شخصیتی است که پای در میدان مبارزه گذاشته و آن‌چنان اعتقادی به مبارزه داشته که همه وجودش را برای هدفش به‌کار می‌گیرد و مهم است كه پيام اين شهدا كه دارای چنين شخصيتی بودند، مرتبا یادآوری شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مازندران مهد دلیر مردان در راه دفاع از ارزش های اسلامی و آرمان والای انقلاب اسلامی است و بیش از ۱۰ هزار شهید را تقدیم جبهه‌های انقلاب کرد، گفت: باید دانست که شهدا با مقاومت، ایستادگی، عزت، سرافرازی استقلال و تمامیت ارضی از انقلاب دفاع کردند که این ایستادگی از یک باور عمیق ناشی می‌شود و بايد گفت در طول هشت سال دفاع مقدس شهدای بزرگی تقديم انقلاب اسلامی شد.

سرتیپ حاتمی با بيان اينكه هرجا کار بزرگی در کشور اتفاق افتاد به طور قطع و يقين خون شهید و شهیدانی پای آن ریخته شد، خاطرنشان كرد: به برکت خون شهدا و هدایت ولی امر مسلمین و به برکت زحمات رزمندگان محور مقاومت خبری از دشمنان نیست و همه دنیا نيز پذیرفتند وجودشان برای همه مضر است و به زباله‌دان تاریخ پيوستند.

وی با اشاره به اينكه در دفاع مقدس همه دنیا با تمام امکانات شرقی و غربی یک طرف و ایران یکه و تنها یک طرف بود، يادآور شد: در جنگ تحمیلی در مقابل تمام ابرقدرت های شرق و غرب عالم ایستادگی کردیم و صدام جنایت کار با وجود تمام حمایت های مالی و نظامی و جنگ افزاری كشورهای ديگر به زباله دان تاریخ رفت.

وزير دفاع با تاكيد بر اينكه دشمن می داند در مقابل ملت ايران به جايی نمی رسد، افزود: كشور ما امروز با میدان دیگری مواجه است كه می‌خواهد فشار حداکثری به ملت ایران وارد تا آنان را تسلیم كند و توقع داشتند در مدت سه چهار ماه این اتفاق بیفتد اما با گذشت بیش از ۱۵ ماه ملت ایران هر روز سرافرازتر و دشمن سرخورده تر شد.

سرتيپ حاتمی در ادامه با اشاره به تحريم های چهل ساله دشمن برای از پای درآوردن كشور و نيروهای مسلح گفت: با تجهیزات صنعت دفاعی توسط دانشمندان و متخصصان داخلی شامل "رادار ثامن" و "سامانه سوم خرداد" توانست پیشرفته‌ترین پهباد امریکایی را به زمین بنشاند و اين موضوع بیانگر پیشرفت چشمگیر صنایع دفاعی داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز اتکای ما به ملت است و به طور قطع دشمن جرات ورود به میدان نظامی را ندارد، خاطر نشان كرد: امروز جمهوری اسلامی ایران دارای تجهیزات نظامی پیشرفته در هوا، دریا و خشکی است و دشمنان جرات برخورد در میدان نظامی را به خود نمی دهند و به‌زودی در میدان تحریم شکست خواهند خورد .

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح ادامه داد: دشمنان تصور نمی کردند که ایران به آنچنان پیشرفتی دست یابد که با استفاده از سامانه راداری و دفاعی ساخت ایران اسلامی پهپاد دشمن را شناسایی و آن را مورد هدف قرار دهد.

امير سرتیپ حاتمی درباره توقیف کشتی انگلیسی و با تاكيد بر اينكه كشور ما به عنوان حافظ و تامين كننده امنيت خليج فارس و امنيت تنگه هرمز است، اظهار كرد: زمانی که کشتی ایرانی از سوی انگلیس غیرقانونی و دزدانه توقیف شد بعد از فرمایش رهبری نیروهای مسلح که شاهد تخلف آشکار کشتی انگلیسی و ورود غيرقانوني از مسير خروج كشتی ها در منطقه بودند به عنوان حافظ امنیت تنگه هرمز آن را توقیف کردند و سرویس اطلاعاتی انگلیس به دروغ از مسیر غیر متعارف از حرکت کشتی خود ابراز بی اطلاعی کرد.

سرتیپ حاتمی افزود: دشمنان به دروغ اعلام می‌کنند که با مردم ایران کاری ندارند و به دنبال تحريم ملت نبوده و خواهان گفت وگوی بدون پیش شرط هستند اما در رفتاری متناقض كسی را مسئول دیپلماسی کشور است يعنی وزير امور خارجه را تحریم می كنند كه وی نيز به اين موضوع احساس افتخار کرد.

وی با بيان اينكه یادآوری پیام شهدا بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح موجب افتخار است و به طور قطع و يقين و به اتکای خدا محکم می‌ایستیم و می‌دانیم اگر خطری کشور را تهدید کند نیروهای مسلح با همه تجهیزات توليد داخل خار دشمنان هستند.

ایسنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار