مدیرکل دفتر امور شهری استانداری:
شهرداران باید با اجرای برنامه های کاربردی و رفع مشکلات مردم، خوشان را به شهروندان ثابت کنند و باید همواره برنامه های عملیاتی توسعه ای برای شهر داشته باشند.
کد خبر: ۷۶۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 28 July 2019

به گزارش تابناک مازندران، سومین شورای اداری شهرستان فریدونکنار و مراسم معارفه و تکریم_شهردار_فریدونکنار امروز یکشنبه ۶ مرداد ۹۸ باحضور مهندس_محمدی تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان حجت‌الاسلام محمود_جلالی امام جمعه، مهندس_نصیری فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان فریدونکنار برگزار در سالن اجتماعات اردگاه شهید رجایی فریدونکنار برگزار گردید.

شهرهای مازندران نیازمند مراقبت‌های جسمی و روحی هستند
 


بر اساس این گزارش، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران وضعیت کنونی شهرهای استان را برای میزبانی از دهها میلیون گردشگر سالانه نامناسب توصیف کرد و گفت:

شهرهای مازندران نیازمند مراقبت های جسمی و روحی هستند و باید به استانداردهای شهرسازی و تقویت فضای روحی و ایجاد نشاط توجه بیشتری شود.
محمد محمدی تاکامی روز یکشنبه در آیین معارفه شهردار جدید شهر ساحلی فریدونکنار توجه به این موضوعات مهم را وظیفه شهرداران دانست و افزود: شهرداران باید با اجرای برنامه های کاربردی و رفع مشکلات مردم، خوشان را به شهروندان ثابت کنند و باید همواره برنامه های عملیاتی توسعه ای برای شهر داشته باشند.

وی گفت: با توجه به مشکلات بر جای مانده از سال های گذشته و همچنین عقب ماندگی های تاریخی در حوزه توسعه شهری مازندران ، کار در شهرداری بسیار سخت است ولی انتظار مردم از شهرداران و مجموعه شهرداری، رفع مشکلات است.
محمدی تاکامی افزود: وظیفه شهرداران برای حفظ و توسعه شهرها در مازندران در شرایط سخت اقتصادی بسیار سنگین است و تبعا شهرداران به تنهایی نمی توانند در شهر معجزه کنند و باید همه مردم و مسئولان اجرایی شهر با کنار کذاشتن اختلاف سلیقه در کنار شهردار و شورا ها قرار بگیرند.

مدیر کل امور شهری استانداری مازندران گردشگر پذیر بودن شهرهای استان را فرصت مهم و در عین حال مشکل ساز توصیف کرد و توضیح داد:

اگر چه حضور گردشگر سرمایه و رونق اقتصادی را با خود به همراه دارد، ولی نیازمند ارائه خدمات با کیفیت در گستره وسیع و همچنین فضای استراحت و اوقات فراغت است تا درآمد گردشگری استمرار داشته باشد.

وی شهرهای ساحلی مازندران را برای رونق بخشی به گردشگری پرظرفیت توصیف کرد و گفت: شهری مانند فریدونکنار از قابلیت ها و ظرفیت های متنوعی مانند شرایط اقلیمی مناسب، وجود بندر ، ساحل و جذابیت های گردشگری همچون پرندگان مهاجر برخوردار است و از نقاط قوت شهرستان محسوب می شوند و به عبارتی یک شهر خاص در کشور به حساب می آید ولی برای بهره گیری از این ظرفیت ها باید برنامه ریزی وجود داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر این که تاکنون از ظرفیت های شهرستان فریدونکنار به خوبی استفاده نشده است ، افزود: فریدونکنار برای توسعه نیاز به یک طرح جامع استراتژیک دارد که باید تدوین شود.

وی گفت: در صورتی که شهرداری دارای برنامه توسعه ای عملگرا باشد حتما مورد حمایت مردم قرار می گیرد و ما نیز در سطح کلان استان از آنها حمایت می کنیم تا شهر در مدار توسعه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و محدودیت منابع مالی، شهرداری ها باید برای پروژه های عمرانی و توسعه شهری پای سرمایه گذاران بخش خصوصی را به میدان باز کنند.

عقب ماندگی فریدونکنار چند وجهی است

شهردار جدید فریدونکنار هم عقب ماندگی این شهر را چندوجهی توصیف کرد و گفت : فقدان توسعه یا عقب ماندگی شهر عوامل مختلفی دارد و تاریخی است و نباید نگاه تک عاملی به این موضوع داشت.

محمدعلی آزادی کناری افزود: اگر چه تقصیر گرایی و دنبال مقصر بودن مشکلی از عقب ماندگی فریدونکنار را حل نمی کند، اما مهم ترین عامل برای عقب ماندگی شهری و حتی شهرستان فریدونکنار نگاه تنگ نظرانه مدیران در طول چند دهه است.

وی حل مشکلات شهر فریدونکنار را در سایه همدلی و وفاق مدیران شهرستان امکان پذیر دانست و خواستار کمک همه دستگاهها، افراد متنفذ و گروهها و اقشار مختلف مردم برای آبادانی شهر فریدونکنار شد.

در این مراسم همچنین با اهدا لوح از عملکرد حمید بخشی شهردار سابق تجلیل شد.

شهرستان ساحلی فریدونکنار در مازندران بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه میزانی حدود پنج میلیون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنین وجود بندر ترانزیتی یکی از شهرستان‌های کوچک اما پر تردد استان میباشد
شایان ذکر میباشد دو عضو شورای شهر که موافق استیضاح و رفتن دکتر حمید_بخشی شهردار سابق و همچنین مخالف نحوه انتخاب محمدعلی_آزادی_کناری در پست شهرداری بودند در مراسم از ابتدا حضور داشته ولی برای اجرای مراسم معارفه و تکریم به جایگاه برگزاری مراسم نرفته و مراسم را ترک کردند...!؟

عکس و گزارش: خبرنگار تابناک فریدونکنار : مصطفی آسمانی

 

مدیرتابناک مازندران: مسعود پاشنا

خبرنگار تابناک ساری : سلمان مهدوی

خبرنگار تابناک بابل : مهدی رفیعی

خبرنگار تابناک فریدونکنار: مصطفی آسمانی

خبرنگار تابناک بابلسر : حامد رهی

خبرنگار تابناک نکا و بهشهر: الهام زارعی

خبرنگار تابناک نوشهر : فاطمه معصوم پناه

بزودی چند خبرنگار دیگر به جمع ما اضافه می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار