سازمان اوقاف و امور خیریه تمام تلاش خود را در راستای جذب سرمایه‌گذاران در موقوفات و بهره‌وری از آن‌ها به‌کار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۶۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 28 July 2019

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان در اراضی وقفی استان مازندران تأکید کرد.

اجرای پروژه‌های دانش بنیان در اراضی وقفی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، مهدی پندار، معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز گذشته، پنجم مردادماه در یک روز کاری با حضور حجت‌الاسلام حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری مازندران بازدید کرد.

بر اساس این گزارش معاون سازمان اوقاف با حضور در شهرستان بهشهر از زمین زراعی ۱۸۵ هکتاری موقوفه میرزا مهدی خان اشرفی روستای کلاک، زمین‌های مستعد سرمایه‌گذاری موقوفه حاج علیجان و و موقوفه میرزا مهدی‌خان اشرفی در پاساژ اشرفی واقع در خیابان امام(ره) بازدید کرد و بر اجرای پروژه‌های دانش بنیان در اراضی وقفی استان مازندران تأکید کرد.

همچنین این مسئول با حضور در شهر‌ ساری از رقبه وقفی ۳۵۰ متری با کاربری مسکونی موقوفه تهرانیان حد فاصل بین خیابان قارن و فرهنگ و باغ وقفی پنج هکتاری روستای پاشاکلا ساری بازدید کرد.

مهدی پندار ضمن بازدید از زمین وقفی شالیزاری چهار هکتاری قائمشهر که در جاده قائمشهر بابل واقع شده است به بخش چمستان شهرستان نور رفت و از زمین ۲۵ هکتاری موقوفه فتحعلی شاه روستای بنفشه ده و زمین زراع چهار و نیم هکتاری و زمین شالیزاری هفت و نیم هکتاری موقوفه بی‌بی خانم روستای نعمت‌آباد بخش چمستان و از مجتمع گل و گیاه روستای کراتکتی چمستان نور نیز بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید با بیان اینکه اجرای نیات واقف نباید متوقف شود، افزود: یکی از رویکردهای امسال شناسایی ‌و ظرفیت‌های موقوفات و بهره‌وری از آن است.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه‌ بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه تمام تلاش خود را در راستای جذب سرمایه‌گذاران در موقوفات و بهره‌وری از آن‌ها به‌کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه، سرمایه‌گذاری در موقوفات با توجه به ویژگی‌های هر منطقه و با بهره‌گیری از اعتبارات ملی و استانی صورت می‌گیرد، افزود: موقوفات مازندران قابلیت بهره‌برداری در حوزه دامپروری و پرورش دام‌های مولد را دارند و تلاش می‌کنیم در این عرصه وارد شویم.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موقوفات در حوزه گردشگری نیز باید فعال شوند، تصریح کرد: باید ببینیم سهم موقوفات با این دارایی‌های فیزیکی قابل توجه در تولید ناخالص داخلی چه اندازه است.

پندار ادامه داد: باید سهم موقوفات در ایجاد اشتغال، رفاه، دور زدن تحریم‌ها، صرفه‌جویی ارزی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: موقوفات از پتانسیل‌های بسیاری برخوردار هستند که باید در سال جاری سعی ‌کنیم به این پتانسیل‌ها توجه کرده و ایجاد اشتغال و درآمدزایی از آنان داشته باشیم.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اهمیت سرمایه اقتصادی وقف، گفت: باید سهم وقف در اقتصاد کشور را مشخص کنیم.

پندار اظهار کرد: امیدوارم در سال رونق تولید بتوانیم نقش جدی را در این زمینه ایفا کنیم و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان از کشاورزی، دامداری و شیلات گرفته تا صنعت و معدن با بازدهی مناسبی در موقوفات نقش‌آفرینی کنیم.

مدیرتابناک مازندران: مسعود پاشنا

خبرنگار تابناک ساری : سلمان مهدوی

خبرنگار تابناک بابل : مهدی رفیعی

خبرنگار تابناک فریدونکنار: مصطفی آسمانی

خبرنگار تابناک بابلسر : حامد رهی

خبرنگار تابناک نکا و بهشهر : الهام زارعی

خبرنگار تابناک نوشهر : فاطمه معصوم پناه

بزودی چند خبرنگار دیگر به جمع ما اضافه می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار