معاون اقتصادی استاندار مازندران: برای صادرات برنج استان، لغو بخشنامه صدور گواهی تشخیص برنج داخلی و خارجی ضروری است.
کد خبر: ۷۶۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 25 July 2019

 معاون اقتصادی استاندار مازندران: برای صادرات برنج استان، لغو بخشنامه صدور گواهی تشخیص برنج داخلی و خارجی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، خیریانپور در چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ممنوع بودن واردات برنج خارجی و توزیع این نوع برنج در فصل برداشت، خواستار پیگیری اداره کل جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی استان برای صدور گواهی صادرات برنج و نیز لغو بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط شد.
معاون اقتصادی استاندار مازندران افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی صدور هر نوع گواهی برای تشخیص نوع برنج به مرکز تحقیقات برنج کشور در استان گیلان و میز تخصصی صادرات مرکبات، لبنیات، برنج، تولید و صادرات خاویار به مازندران واگذار شد.
خیریانپور با تاکید بر افزایش تولید برنج تا بیش از یک میلیون و ۴۰۰هزار تن شلتوک امسال در مازندران گفت: لغو واردات برنج، ممنوع شدن توزیع برنج خارجی در مازندران، نیز بسته بندی دوباره برنج، جلوگیری از بسته بندی و مخلوط کردن برنج داخلی و خارجی از مهمترین حمایت‌های ستاد تنظیم بازار استان در داد و ستد برنج به شمار می‌رود.
معاون اقتصادی استاندار مازندران به برنامه ریزی برای صادرات برنج مازندران اشاره کرد و افزود: با وجود موانع مختلف صادراتی، پارسال ۱۲هزار تن برنج از استان صادر شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران هم در این جلسه گفت: پارسال در ۳مرحله صادرات برنج استان انجام شده در حالیکه امسال با توجه به ظرفیت تولید این محصول، برنامه ریزی صادراتی بایستی منسجم‌تر انجام شود.
مهاجر با اشاره به پیش بینی افزایش تولید ۱۵درصدی برنج امسال در مازندران، دریافت گواهی تخصصی صادرات برنج برای صادرات این محصول و ایجاد ظرفیت در استان را لازم و ضروری برشمرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران افزود: ۸۰میلیون جمعیت کشور مصرف کننده برنج ایرانی بوده و لغو بخشنامه دفتر توسعه صادرات معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر دستورالعمل تشخیص داخلی یا خارجی بودن برنج و نیز واگذاری این ماموریت به استان گیلان، فرصت صادرات مازندران را با وقفه روبرو می‌کند.
مهاجر، با تاکید بر اصلاح این ابلاغیه در وزارت جهاد کشاورزی از مقام نخست مازندران با بیش از ۴۵درصد تولید برنج کشور خبر داد و گفت: سالانه بیش از یک میلیون و ۲۵۰هزار تن شلتوک برابر با بیش از ۹۰۰هزار تن برنج سفید در استان تولید می‌شود.
بارش‌های کم سابقه امسال در مازندران سطح کشت تولید این محصول را در دو دهه اخیر، به ۲۱۵هزار هکتار رسانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار