کد خبر: ۷۶۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 21 July 2019

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان: فعالیت های فرهنگی، مستلزم مشارکت و توجه است. مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: برخی ناهنجاری‌ها در سواحل و مناطق گردشگری و توریستی استان در شأن جامعه اسلامی نیست.

حجت الاسلام شکریان امروز در نشست مشترک روحانیون مستقر استان، مدیران سکونتگاههای غیر رسمی، طرح اوقات فراغت و گروه های تبلیغی استان در بابلسر با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی با تأکید بر حفظ هویت اسلامی و ایرانی جامعه اسلامی افزود: مازندران دیار علویان است و مازندرانی‌ها اسلام را با ولایت پذیرفتند و ولایت، اصل اساسی حکومت علوی است .

وی ضمن بیان اهمیت هم افزایی همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی گفت: فعالیت های فرهنگی، مستلزم مشارکت و توجه عموم جامعه است و این فعالیت ها باید در جهت اثرگذاری بر جامعه هدف برنامه ریزی و تدوین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: پیاده روی اربعین ، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و برگزاری محافل مذهبی و قرآنی، جزو رویش های انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران هم، با بیان اهمیت مشارکت عمومی در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: اگر قرار است کاری برای کاهش آسیب های اجتماعی صورت بگیرد باید به اصل مشارکت توجه بیشتر شود.

حسن نژاد افزود: بی تفاوتی نسبت به آسیب های اجتماعی نشان دهنده کم شدن احساس مسئولیت در بین آحاد جامعه است و چون دغدغه های اجتماعی و عمومی کم شده مسئولیت نهادهای مرتبط و نیروی انتطامی بیشتر شده است.

وی از تهیه پیش نویس سند راهبردی بیانیه گام دوم در استانداری مازندران خبر داد و از نخبگان و صاحب نظران خو است تا نسبت به تکمیل و اجرای سند کمک کنند.

دادستان مرکز استان هم با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته، وجود آسیب های اجتماعی را ناشی از مشکلات فرهنگی و عدم فرهنگ سازی دانست و یادآور شد : مبلغین در این برهه از زمان مسئولیت سنگینی برعهده دارند و تربیت فرهنگی جامعه، مسئولیت بسیار خطیری است.

حسینی عالمی افزود: مهربانی و تواضع، مولفه مهم در حوزه تبلیغ است و شیوه رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) بود و این شیوه امروز می تواند الگوی علمی و عملی همه مبلغین باشد و  ورود مبلغین به فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری و ارتباط جمعی باید توام با شناخت دقیق و آگاهانه باشد و از این ابزار در راستای تبلیغ دین باید بهره گیری کرد.

همچنین سرهنگ تقدیسی معاون فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه ناهنجاریهای اجتماعی امروز به عنوان یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها به شمار می آید ، خاطرنشان کرد: جامعه ای امن است که در آن امنیت اخلاقی ، همدلی و مشارکت در حوزه اجتماعی و اعتماد اجتماعی وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار