طی سال‌های اخیر بحث لوله‌کشی آب موجب شده تا مردم روستاها نیز از نعمت آب سالم برخوردار شوند ولی همچنان روستاهایی هستند که منابع آب این روستاها از وضعیت نامطلوبی برخوردار است.
کد خبر: ۷۶۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 19 July 2019

  استان مازندران دارای 22 شهرستان، 57 شهر، 57 بخش، 132 دهستان و 3هزار و 645 آبادی است.

از لحاظ جمعیتی نیز 57 درصد جمعیت استان ساکن شهر و 43 درصد از جمعیت استان ساکن روستا هستند.

در سال‌های اخیر شاهد مهاجرت معکوس از روستا به شهر بودیم اما همچنان مردم زیادی در روستاهای استان سکونت دارد که یکی از مسائل مهم بحث زیرساخت‌ها است.

در سال‌های اخیر بحث لوله‌کشی آب موجب شده تا مردم روستاها نیز از نعمت آب سالم برخوردار شوند ولی همچنان روستاهایی هستند که منابع آب این روستاها از وضعیت نامطلوبی برخوردار است.

در این گزارش به وضعیت منبع ذخیره آب یکی از روستاهای مازندران می‌پردازیم که از شرایط خوبی ندارد به‌طوری‌که با وجود تاسیسات قدیمی اقدامی برای نوسازی صورت نگرفته است.

موضوع دیگر بحث منبع نگهداری آب در روستاها است که با توجه به بارش‌های خوب این منابع خیلی زود پر شده و باقی آب وارد کوچه پس کوچه روستا شده و تردد را با توجه به عدم اجرای طرح هادی در برخی از روستاها با مشکل مواجه می‌کند.

در برخی از روزها حتی مشاهده می‌کنیم با وجود اینکه آب از منابع در داخل روستا سرریز شده اما آب قطع بوده و مردم از نعمت آب برخوردار نیستند.

نظارت بر این موضوع در برخی از روستاها برعهده دهیاری، برخی شوراها و برخی نیز برعهده شرکت آب و فاضلاب روستایی است که لازم است در این زمینه تمهیدات جدی اندیشیده شود.مردم نیز از اوضاع خسته و کلافه شدند و برایشان سؤال است چرا نباید مسؤولان از دهیاری و شورا گرفته تا مسژولان شرکت آب چاره‌ای برای رفع این مشکل پیدا کنند؟!

 

 

مردم روستاها نیز حق دارند از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند درحالی‌که روستانشینان استان مازندران با شروع فصل گرما برای تامین آب شرب مورد نیاز خود دچار مشکل هستند و هر ساله هم این تراژدی تکرار می‌شود.


بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار