رئیس هیات فوتبال استان خراسان شمالی گفت: بحث امتیاز خونه به خونه ذهنیتی است که در جامعه فوتبال ما به وجود آمده است. نام تیم ما آلومینیوم نیست.
کد خبر: ۷۶۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 17 July 2019

انتشار خبر انتخاب نادر دست‌نشان به عنوان سرمربی تیم متعلق به استان خراسان شمالی که از آن به عنوان آلومینیوم جاجرم در رسانه‌ها ذکر می‌شود، در نگاه اول نشان می‌دهد که انتقال امتیاز باشگاه خونه‌به‌خونه بابل از مازندران به خراسان شمالی انجام شده و این تیم به زودی کار خودش را برای حضور در رقابت‌های لیگ دسته اول شروع می‌کند، اما با توجه به اظهارات مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مازندران در خصوص مخالفت این اداره با بیرون رفتن امتیاز باشگاه بابلی از مازندران نشان می‌دهد که این موضوع تبدیل به ماجرایی پیچیده شده است.

*حبیب حسین‌زادگان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مازندران در ماه جاری و طی دو نوبت (مخالفت اداره ورزش و جوانان مازندران با انتقال خونه‌به‎خونه / تاج می‌داند که انتقال امتیاز خونه‌به‌خونه از اختیارات اداره ورزش و جوانان مازندران است) در گفت و گویی مخالفت صریح دستگاه ورزش استان مازندران با بیرون رفتن امتیاز باشگاه خونه‌به‌خونه را اعلام کرد.

خبر انتخاب نادر دست‌نشان به عنوان سرمربی تیم آلومینیوم جاجرم که گفته می‌شود اکنون صاحب امتیاز باشگاه خونه‌به‌خونه در رقابت‌های فصل جدید لیگ آزادگان است، باعث شد تا بار دیگر با حسین‌زادگان تماس بگیریم و او که در سفر حج به سر می‌برد، طی مکالمه‌ای کوتاه اعلام کرد؛ "بر اساس آخرین صحبتی که با خود شما انجام دادم، طبق کمیسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ماده 5 با موضوع خروج امتیاز خونه‌به‌خونه همچنان مخالف هستیم."

پیگیری ها نشان می دهد که مسئولان هیات فوتبال مازندارن هم همچنان بر مواضع قبلی خود هستند و تمایلی بر انتقال این تیم در استان دیگر ندارند. حتی شنیده می شود گروهی در بابل برای خرید امتیاز یک تیم لیگ دویی اقدام کردند تا اگر امتیاز خونه‌به‌خونه خارج شد، جایگزینی وجود داشته باشد.

در همین راستا در تماس با ابراهیم شکوری دبیرکل فدراسیون فوتبال از وی در خصوص مسئله انتقال امتیاز باشگاه خونه‌به‌خونه به استان خراسان شمالی سوال کردیم و او نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی خبرگزاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس گفت: من نمی‌توانم در این موردصحبتی کنم؛ چراکه هر صحبتی کنم موضع من موضع فدراسیون فوتبال است. باید این موضوع را از طریق امیرمهدی علوی به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال جویا شوید، چراکه موضع فدراسیون را ایشان اعلام می‌کند.

شکوری در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخ به این سوال که آیا در جریان مساله این انتقال امتیاز قرار دارد گفت: بله من در جریان این موضوع هستم اما اجازه ندارم صحبت کنم. اگر سوالی دراین مورد برای شما وجود دارد باید از طریق سخنگوی فدراسیون فوتبال آن راپیگیری کنید.

با وجود این اظهارات می‌توان نتیجه گرفت که انتقال امتیاز خونه به خونه به خراسان شمالی مسئله واضح و روشنی نیست اما گفته‌های رئیس هیات فوتبال استان خراسان شمالی این موضوع را پیچیده‌تر و ابعاد تازه‌تری را از آن باز می‌کند.

حسین جعفرزاده درمورد اینکه اداره ورزش و جوانان استان مازندران مخالف خروج امتیاز خونه به خونه از این استان است اما امروز اعلام شد که تیم خراسان شمالی با عنوان آلومینیوم جاجرم حتی سرمربی خودش را هم انتخاب کرده گفت: آیا از صحت و سقم اینکه گفته می‌شود امتیاز متعلق به تیم خونه به خونه است با خبر هستید؟ ما در مرتبه قبلی که می‌خواستیم امتیاز خونه به خونه را بگیریم اما حواشی به‌وجود آمد و اکنون به صلاحدید مجموعه استانی است؛ تا زمانیکه این انتقال نهایی نشود آن را رسانه‌‌ای نکنیم. من هیچ اسمی نمی‌آورم. طی روزهای آینده اگر این انقال را گرفتیم آن را رسانه‌ای می‌کنیم. بحث امتیاز خونه به خونه ذهنیتی است که در جامعه فوتبال بوجود آمده چون ما به آنها نزدیک شده بودیم و کارها داشت انجام می‌شد اما مشکلاتی بوجود آمد. به همین خاطر ما این موضوع را نه تایید می‌کنیم و نه تکذیب می‌کنیم. اصلا اجازه بدهید خیلی‌ها فکر کنند که امتیاز خونه به خونه است!

جعفرزاده درمورد اینکه طبق کمیسیون ماده 5 انتقال امتیاز یک باشگاه از استان خودش به خارج از آن استان امکان‌پذیر نیست گفت: این درست است. آیا ما گفتیم که استان مازندران اشتباه می‌کند؟ خود ماهم اگر بخواهیم اجازه ندهیم که تیمی از خراسان شمالی خارجی شود رئیس جمهور هم بگوید نمی‌گذاریم و مخالفت می‌کنیم. حالا ممکن است اتفاقات دیگری بیفتد و یا شاید اهرم قوی‌تری پیدا شود اما در کل وقتی اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال یک استان نخواهند، این انتقال انجام‌ شدنی نیست.

رئیس هیات فوتبال استان خراسان شمالی در مورد اینکه گفته می‌شود نام تیم این استان، آلومینیوم جاجرم است گفت: خیر نام تیم ما آلومینیوم نیست و خدا شاهد است که هنوز اسمی برایش انتخاب نکردیم. این مساله را از خودشان منتشر کرده‌اند.

وی درمورد اینکه آیا با نادر دست‌نشان در این مورد صحبت شده است،‌گفت: ما با 4-3 گزینه صحبت کرده‌ایم چرا که نمی‌خواهیم عقب باشیم. مامی‌خواهیم وقتی امتیاز تیممان آمد از فردایش کارمان را شروع کنیم.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نام استانی که قرار است امتیاز تیمش به خراسان شمالی منتقل شود را اعلام کند، گفت: خیر، این را نمی‌توانم بگویم. فقط می‌توانم بگویم با توجه به شرایطی که موجود است و با توجه به اینکه ما در مرحله قبلی این را تجربه کردیم، صلاح این است؛ تا زمانیکه امضاها نهایی نشده و سازمان لیگ آن را تایید نکرده چیزی را رسانه‌ای نکنیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار