کد خبر: ۷۶۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 16 July 2019

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به فعالیت 300 محیط بان در استان، گفت: این تعداد محیط بان پاسخگوی حفاظت از 502 هزار هکتار از مناطق طبیعی و ملی، پارک‌های ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاطت‌شده سطح استان نیستند.

مسلم آهنگری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: از میان ۳۰۰ محیط‌‌بان مازندران یک نفر به نام علیرضا یخکشی به‌عنوان محیط‌‌بان نمونه ملی، پنج محیط‌بان کشوری و ۱۵ نفر به‌عنوان محیط‌بان نمونه استانی انتخاب شدند.

وی بیان کرد: مراسم تجلیل از محیط‌ بانان کشوری در استان یزد و محیط‌‌بانان استانی طی روزهای آینده در مرکز استان برگزار خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به فعالیت 300 محیط بان در استان، خاطرنشان کرد: این تعداد محیط بان پاسخگوی حفاظت از 502 هزار هکتار از مناطق طبیعی و ملی، پارک‌های ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاطت‌شده سطح استان نیستند.

آهنگری با بیان اینکه 48 درصد ردیف‌های شغلی محیط‌بانان پر شده و 52 درصد ردیف‌ها خالی است، افزود: با توجه به اراضی حفاظت شده لازم است در این زمینه تدبیری جدی اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: محیط بانان با مشکلات بسیاری مواجه هستند ازجمله اینکه امسال پنج محیط بان استان در درگیری با متخلفان مصدوم و مجروح شدند؛ مشکلات وجود دارد چرا که هستند شکارچیانی که به قانون احترام نمی‌گذارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: ضرورت آموزش و اگاهی بخشی در همه سطوح از مدرسه، خانه، دانشگاه، اداره و سایر احساس می‌شود، اگر آموزش‌ها بیشتر شود مشکلات کمتر خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار