کد خبر: ۷۶۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 13 July 2019

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل از اطفای حریق در ۲ هکتار از اراضی حاشیه جنگل در منطقه چلاو این شهرستان خبر داد.

مهدی کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار  در شهرستان آمل، اظهار کرد: آتش‌سوزی در دو هکتار از اراضی حاشیه جنگل در منطقه چلاو بخش امامزاده عبدالله(ع) این شهرستان اطفا شد.

وی با اشاره به گزارش دوستداران محیط زیست، گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل درحوزه استحفاظی حریق اراضی حاشیه جنگل در منطقه چلاو گزارش شد، افزود: مأموران حفاظت محیط زیست به همراه مأموران یگان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آمل به سرعت در محل حادثه حاضر شدند و با همکاری نیروهای توانمند محلی، آتش‌سوزی را مهار کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل با اعلام مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن در بیش از دو هکتار از اراضی جنگلی، تصریح کرد: گردشگران و افرادی که می‌خواهند در تعطیلات از طبیعت استفاده کنند حتما پس از پایان تفریح‌ها از خاموشی کامل آتش و زغال برافروخته مطمئن شوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه مأمورین یگان آمل در ادامه مأموریت مسیر رودخانه هراز، موفق به دستگیری دو صیاد غیرمجاز، کشف و ضبط سه قطعه ماهی زردپره و دو دستگاه لنسر شدند، بیان کرد: مأموران همچنین در این بین از سه معدن شن و ماسه بازدید کرده و از روند فعالیت آنها آگاه شدند.

کشاورزیان با بیان به دستگیری یک صیاد غیرمجاز به همراه کشف و ضبط یک دستگاه لنسر و دو قطعه ماهی سفید، گفت: براساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید برای صیادان غیرمجاز جزای نقدی از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۴۵ میلیون ریال و مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه جرم بهای جریمه نقدی هر قطعه ماهی زردپره و ماهی سفید یک میلیون ریال است، افزود: همچنین براساس مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی محیط زیست در صورت صدور رأی کیفری مقام قضایی صیادان به پنج میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شوند تا به حساب خزانه دولت واریز کنند.

کشاورزیان با اعلام کشف و ضبط یک قبضه سلاح شکاری مجاز، ادوات شکار و پوست روباه در منطقه لاریجان آمل، متذکر شد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست آمل با دریافت حکم ورود به منزل از مقام قضایی با همکاری پاسگاه انتظامی منطقه گزنک موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح گلوله‌زنی مجاز، تعداد ۶ تیر فشنگ و پوست تازه یک قلاده روباه از منزل یکی از متخلفان منطقه کوهستانی لاریجان شدند.

وی با قدرشناسی از دوستداران و عاشقان طبیعت در مسیر شناسایی متخلفان به حفاظت محیط زیست، گفت: با یاری کردن دوستداران طبیعت امیدواریم جلوی نابودکنندگان حیات وحش گرفته شود همچنین افراد با مشاهده تخلف متخلفان با استفاده از شماره تلفن ۰۹۱۱۲۵۷۱۸۸۳ به صورت تماس، پیامک و فضای مجازی گزارش‌ها، انتقادات، پیشنهادات و تخلفات محیط زیستی و شکار و صید غیرمجاز را اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل با اعلام توقف موقت عملیات یک واحد معدن شن و ماسه حوزه هراز آمل، متذکر شد: پس از بازدید و پایش از معادن شن و ماسه حوزه هراز یکی از واحدها به دلیل عدم رعایت موازین و ملاحظات زیست محیطی و ایجاد آلودگی‌های هوا و آب به صورت موقت از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

این مسؤول گفت: این واحد براساس ماده ۱۲ قانون جلوگیری از آلودگی هوا، ماده ۱۹ آیین‌نامه جلوگیری از آلودگی آب و ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست به صورت موقت تعطیل شد.

کشاورزیان با اشاره به‍ تحویل یک بهله جوجه جغد توسط یکی از طبیعت‌دوستان به اداره حفاظت محیط زیست، متذکر شد: این جوجه جغد پس از تغذیه و تیمار توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست در زیستگاه اصلی رهاسازی شد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار