بیش از ۳۳ منطقه آسیب در سطح استان داریم و تلاش ما استقرار پایگاه خدمات اجتماعی در این مناطق و جلوگیری از آسیب است.
کد خبر: ۷۶۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 12 July 2019

 کلثوم فلاحی: سعید آرام در نشست خبری اظهار کرد: بیش از ۲۶۳ پروژه در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود که اصلی‌ترین آن تحویل مسکن به مددجویانی است که در سیل اخیر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه کار تعمیر ۲۶۰ واحد آسیب دیده در سیل اخیر هم به پایان می‌رسد، افزود: همچنین در هفته بهزیستی ۱۵۵ واحد مسکونی به جامعه هدف تعلق می‌گیرد که ۲۵ واحد مربوط به خانواده‌های دارای ۲ معلول است.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بیش از ۳۳ منطقه آسیب در سطح استان داریم و تلاش ما استقرار پایگاه خدمات اجتماعی در این مناطق و جلوگیری از آسیب است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بیش از چهار هزار بسته سبد کالا به ارزش ریالی بیش از ۳.۵ میلیارد بین سیل‌زدگان توزیع شد، تصریح کرد: بسیاری از خانوادگان آسیب دیدا در سیل، وسایل کمک توانبخشی دریافت کردند.

این مسئول ادامه داد: بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان، معادل سه برابر دریافتی ماهانه به عنوان کمک معیشتی به مددجویان آسیب دیده در سیل پرداختیم.

آرام با اشاره به اینکه ۵۵ واحد مددجویان به شکل کامل در سیل تخریب شد، خاطرنشان کرد: ۲۶۰ واحد مسکونی آسیب دید و ۳۰۰ مددجو هم وسایل زندگی خود را از دست داده بودند.

وی ادامه داد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و برخی دستگاه‌ها و شرکت، لوازم زندگی این افراد تهیه شد.
آرام با بیان اینکه مشکلات روحی روانی پس از سیل، از مسائلی بود که مورد توجه قرار دادیم، اظهار کرد: ۵۰ تیم از همکاران اورژانس اجتماعی در این فعالیت اقدامات لازم را انجام دادند و ۵۵۴۰ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۶۰۰ نفر به مراکز مشاوره و یا نیازمند کمک راهنمایی شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سه میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای اشتغال مددجویان آسیب دیده در سیل پیش‌بینی کردیم، افزود: تاکنون ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداختیم.

این مسئول گفت: بهزیستی مازندران در جذب مشارکت‌های مردمی جزو پنج استان برتر کشور است.

وی با بیان اینکه ۳۵ کودک معتاد را شناسایی کردیم که بیش از ۸۰ درصد پسر هستند، افزود: بعد از پایان درمان دارویی، برای این افراد خدمات حمایتی وجود نداشت اما خانه پسران را هفته بهزیستی راه‌اندازی می‌کنیم تا این افراد ۶ماه تا یک سال در این مراکز حضور خواهند داشت تا خدمات حمایتی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مورد ۱۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته، مدیریت مورد انجام شد، گفت: ۹۰ درصد این افراد بهبود یافته و ۱۰ درصد به چرخه اعتیاد بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه از سیاست‌های دولت، شفافیت در فعالیت‌ها است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم هر تشکل و مددجویی با مراجعه به سامانه بهزیستی، به خدمات سازمان دسترسی داشته باشد.

آرام یادآور شد: راه‌اندازی تلفن گویا و سامانه انتقادات و پیشنهادات و پیگیری نیازهای جامعه هدف از برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: سامانه‌ای را طراحی کردیم که پرداخت یارانه مددجویان از مدت زمان ۲۵ روز به ۴۸ ساعت کاهش یافته است.

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته برای نخستین بار مرکز روزانه سالمندان را در یکی از روستاهای شهرستان سیمرغ راه‌اندازی کردیم.

آرام اظهار کرد: اگر کارکنان دولت، چهار رقم آخر حقوق خود را به مشارکت‌های بهزیستی اختصاص دهند می‌توانیم برای مددجویان لوازم کمک توانبخشی تهیه کنیم و رقم بزرگی خواهد بود.

وی گفت: ۳۵ درصد از چهار شاخص مناسب سازی برای رفت و آمد معلولان در ادارات اجرایی شده و هنوز به نقطه مطلوب در این زمینه دست نیافتیم.

 

مازندنومه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار