«این برج که در اصل به عنوان منبع ذخیره_آب طراحی و ساخته شده دارای شاخص‌های فنی، ساختمانی، هنری و اجتماعی بی‌نظیری بوده و در سال ۹۶ به شماره ۲۰۶۶۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است».
کد خبر: ۷۶۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 11 July 2019

 به گزارش تابناک مازندران، ساعت قدیمی بابلسر که بیش از یک صد سال از ساخت آن می گذرد، بهسازی می شود .

بر اساس این گزارش ، رئیس اداره «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بابلسر» از آغاز عملیات اجرایی مرمت، بهسازی و بازسازی برج ساعت بابلسر پس از سال‌های طولانی خبر داد.

غلامرضا چشمه‌نور در این‌باره به کانال «بابلسر امروز» گفت که «پیش از این و در سال گذشته، مطالعات و تهیه طرح آن به تصویب شورای فنی میراث فرهنگی استان رسید».

چشمه‌نور درباره ویژگی‌های برج ساعت بابلسر گفت: «این برج که در اصل به عنوان منبع ذخیره_آب طراحی و ساخته شده دارای شاخص‌های فنی، ساختمانی، هنری و اجتماعی بی‌نظیری بوده و در سال ۹۶ به شماره ۲۰۶۶۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است».

شایان ذکر است در عملیات اجرایی مرمت این برج، «موسسه همیاری کوثر» وابسته به کارکنان بانک ملی ایران مشارکت داشته که با نظارت واحد فنی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابلسر در حال انجام است.

گفتنی ست این ساعت قدیمی در سالها پیش از انقلاب ، در زمانی که بندر بابلسر فعالیت داشته ساخته شد و ارزش زیادی داشت و هم اکنون به عنوان یکی از آثار پرارزش این شهر بندری و توریستی است .

به گفته چند تن از ریش سفیدان این شهر ، در آن دوره، این ساعت زمان سحر برای شیلات بابلسر که در جوار این بنا قرار داشتند و همچنین مردم شهر نقش موثری داشت .

 

برج ساعت بابلسر در انتهای خیابان فلسطین و کنار رودخانه زیبای بابلرود واقع شده است .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قحط الرجال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
جای تعجب هست که این اثر تاریخی با شماره ثبت مشخص فهرست اثر ملی اکنون فروخته و در محوطه به اصطلاح هتل برج به تصرف بخش خصوصی درامده از مسولین میراث فرهنگی شورای شهر و شهرداری در ابن سرقت فرهنگی کمال تشکر را دارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار