بانوان مازندرانی با برگزاری همایش "من خانواده ام را دوست دارم" در چند شهرستان استان، از عشق به حجاب گفتند.
کد خبر: ۷۶۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 11 July 2019

بانوان مازندرانی با برگزاری همایش "من خانواده ام را دوست دارم" در چند شهرستان استان، از عشق به حجاب گفتند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه و در آستانه روزعفاف و حجاب (21 تیرماه) اجتماع بزرگ مردم در شهرهای مختلف استان برگزار شد.

بانوان شهرستان آمل، امروز در اجتماع بزرگ عفاف و حجاب در این شهرستان بر ترویج و فرهنگ سازی اصولی در این فریضه مهم دینی در جامعه تاکید کردند.

در این اجتماع حدود 2 هزار نفری که در میدان 17 شهریور آمل برگزار شد، بیانیه ترویج فرهنگ و حجاب و ضرورت برخورد با مظاهر بد پوششی در جامعه تاکید شد.

نظیر این مراسم در شهرهای بابل ، جویبار ، سوادکوه شمالی و بابلسر هم برگزار شد و شرکت کنندگان در این اجتماع ها، بر حفظ پوشش مردان و زنان تاکید کردند و خواهان رعایت این فریضه الهی شدند.

سخنرانان این مراسم در شهرهای مختلف تصریح کردند: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، نیازمند کار فرهنگی است و می‌توان از خانواده به‌ عنوان نخستین نهادی نام برد که باید فرهنگ‌سازی از درون آن آغاز شود.

آنها خاطر نشان کردند: رعایت پوشش اسلامی از سوی زنان در برابر مردان، یکی از مولفه‌های سامان‌دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع است و حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء، ادیان و علما بوده به طوریکه یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است. همچنین حجاب و عفاف از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد.

پاسداشت حجاب، فردا هم در محل های برگزاری نماز جمعه در شهرهای مازندران برگزار خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار