مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از آموزش بیش از 100 رشته مهارتی در طرح اوقات فراغت تابستان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 11 July 2019

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از آموزش بیش از 100 رشته مهارتی در طرح اوقات فراغت تابستان خبر داد.
حسین درویشی در گفت‌وگو یی اظهار کرد: آموزش بیش از ۱۰۰ رشته مهارتی در طرح اوقات فراغت تابستان ۹۸ انجام می‌شود.

وی افزود: کارگاه‌های آموزشی طرح اوقات فراغت آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در تابستان امسال با شعار رونق تولید و مهارت‌آموزی با بیش از ۱۰۰ رشته مهارتی و با حضور هزار و ۴۰۰ نفر در مراکز استان آغاز شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و جوانان، کلاس‌های آموزشی متعددی در رشته‌های مختلف مهارتی برگزار شد که مهم‌ترین کارکرد آن کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهارت آموزی نیروهای جوان استان است.

این مسؤول تصریح کرد: از نظر جامعه‌شناسی می‌توان هویت فردی، خانوادگی و پایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افراد را از طریق گذراندن اوقات فراغت آنان شناسایی کرد.

درویشی بیان کرد: اوقات فراغت بر دو ویژگی علاقه و انتخاب آزادانه متقاضیان تاکید دارد و برای غنی‌سازی اوقات فراغت، نباید از روی اجبار فعالیتی را برای متقاضیان انتخاب کرد بلکه باید به آن فعالیت علاقه داشته و آزادانه آن را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن توصیه کرده است که هرگاه از امر مهمی فارغ شدی به امر مهم دیگری بپرداز، گفت: مهارت‌هایی که متقاضیان و علاقه‌مندان در اوقات فراغت انجام می‌دهند، می‌تواند مسیر زندگی آنها را عوض کند.

درویشی اضافه کرد: گاها مشاهده می‌شود خانواده‌ها برای پرکردن اوقات فراغت تابستان فرزندان خود سلیقه‌ای عمل کرده و بدون در نظر گرفتن علایق و توانمندی‌های آنان نه تنها موجبات رشد و تعالی آنها را فراهم نمی‌آورند که موجب بروز مشکلات روحی و روانی در فرزندان خود هم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پر ‌کردن صحیح و با برنامه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در عصر حاضر از ضروریات است و می‌بایست بسیار دقیق و تخصصی برای آن برنامه‌ریزی شود و هدف اصلی جذب حداکثری در مراکز پایگاه‌های اوقات فراغت است تا از محیط‌هایی که باعث آسیب می‌شوند به دور باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در پایان گفت: پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان امری کاملاً مهم و تخصصی است که به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود در این خصوص حتماً از کارشناسان و متخصصان فنی و باتجربه مشاوره بگیرند.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار