چهل هزار بیمار با فشار خون بالا در بابل
جمعیت بالای 30 شهرستان بابل حدود ٣٠٠ هزار نفر می باشد و هدف برنامه بسیج ملی فشار خون در بابل، اندازه‌گیری ۵٠ درصد از افراد بالای ٣٠ سال بوده است
کد خبر: ۷۶۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ 10 July 2019

به گزارش تابناک مازندران، دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه از سنجش فشار خون بیش از 255 هزار نفر در بابل خبر داد.

براساس این گزارش، جوانیان گفت: استقبال خوب همشهریان عزیز موجب شده بیش از 87 درصد افراد گروه هدف شهرستان بابل در بسیج ملی کنترل فشار خون مورد سنجش قرار بگیرند. وی با اشاره به اینکه تاکنون بيش از 255 هزار نفر در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کردند، اظهار داشت: جمعیت بالای 30 شهرستان بابل حدود ٣٠٠ هزار نفر می باشد و هدف برنامه بسیج ملی فشار خون در بابل، اندازه‌گیری ۵٠ درصد از افراد بالای ٣٠ سال بوده است و در واقع زودتر از پایان طرح موفق شدیم به هدف گذاری وزارت بهداشت در این پویش دست یابیم و این نتیجه همدلی همه سازمان ها، نهادهای اجرایی و مردم عزیز در این طرح می باشد. دکتر مصطفی جوانیان گفت:

از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون کارگروه اطلاع رسانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل تشکیل و اقداماتی از قبیل ساخت تیزر و پخش از شبکه مازندران، تلویزیون شهری و فضای مجازی، ساخت کلیپ های کوتاه از مسئولین، نصب بنر در نقاط مختلف شهری(استندها، بیلبوردها، بدنه اتوبوس، مراکز جامع خدمات سلامت، بیمارستان ها، برگزاری کنفرانس خبری و انجام مصاحبه های مختلف و ... در جهت آگاه سازی همشهریان عزیز ارائه نمودند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی و پایگاه‌های موقت در سطح شهر در بازه زمانی ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به صورت رایگان کنترل فشار خون را انجام می‌دهند، گفت:

در این طرح علاوه بر اینکه فشار خون افراد ثبت می‌شود، اطلاعات لازم را در راستای تغذیه سالم و پیشگیری از بیماری ها نیز به آنها ارائه می گردد. وی با اشاره به اینکه حدود چهل هزار بیمار با فشار خون بالا در بابل می باشد، افزود: در طرح بسیج ملی فشار خون حدود ١١هزار نفر بیمار فشار خون جدید شناسایی و پس از ارائه مشاوره های لازم برای انجام غربالگری تکمیلی به مراکز درمانی ، پزشکان خانواده و .. ارجاع شده اند.

 

 

برچسب ها: فشار خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار