به منظور ترویج فرهنگ قصه‌گویی، انجمن قصه گویی مازندران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۶۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 10 July 2019

نخستین انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری با حضور قصه‌گویان، پژوهش‌گران، نویسندگان و فعالان ادبی و قصه‌گویی در مازندران آغاز به کار نمود.

مدیر کل کانون مازندران در برنامه‌ای که به همین منظور در سینما کانون ساری تشکیل شد؛ از قصه‌گویی به عنوان یکی از مهارت‌های زندگی یاد کرد که ظرفیت‌های متعدد تربیتی را در خود جای داده است.

محمد علی یزدان شناس افزود: قصه گویی یکی از فعالیت‌های مهم کانون است و بر همین اساس تا کنون 21 جشنواره قصه‌گویی در وسعت شهرستانی، استانی، منطقه‌ای، کشوری و بین المللی از سوی کانون پرورش فکری اجرا شد تا برای توسعه و ترویج فرهنگ این هنر گام برداشته شود.

وی از شکل‌گیری انجمن قصه گویی با حضور اساتید، پژوهش‌گران و قصه‌گویان و علاقه‌مندان به این هنر در استان مازندران خبر داد و این جریان را فرصت مهمی در ترویج فرهنگ قصه به عنوان یک ابزار تربیتی و شناسایی و تربیت ظرفیت‌های قصه‌گویی عنوان کرد.

یزدان‌شناس هم‌چنین با اشاره به نقش ‌ هنر قصه‌گویی در کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ تشکیل این انجمن را زمینه‌ای موثر در توسعه فرهنگی، به ویژه فرهنگ بومی محلی عنوان کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران با بیان اینکه باید کمک کرد تا قصه زندگی فرزندان‌مان به خوبی در صحنه زندگی اجرا شود؛ خواستار حمایت مسوولان، صاحب‌نظران و پژوهشگران و هنرمندان برای توسعه فعالیت قصه‌گویی در استان شد.

علی‌مراد خرمی کارشناس ادبی این کانون و مسوول انجمن قصه‌گویی مازندران نیز با تشریح وظایف انجمن اظهار داشت: انجمن قصه‌گویی کانون مازندران در دو حوزه شرق و غرب استان راه اندازی شده تا بتواند با بهره‌گیری از صاحب‌نظران و اساتید این حوزه، فعالیت‌هایش را به شکل گسترده‌تری توسعه بخشد.

وی با تاکید بر اینکه شکل‌گیری انجمن‌ها یکی از سیاست‌های معاونت فرهنگی کانون است بیان داشت: ایجاد بستر لازم برای سازماندهی، توسعه و آموزش به‌منظور ترویج فرهنگ قصه‌گویی و ارتباط با سایر فرهنگ‌ها از اساسی ترین اهداف این انجمن می باشد.

این کارشناس ادبی خاطر نشان ساخت: اهمیت قایل شدن برای قصه‌ و قصه‌گویی تاثیر مهمی در رشد و بالندگی فرهنگی خواهد داشت.

گفتنی است در این برنامه: استاد احمد باوند سوادکوهی، علی حسن نژاد، طیار یزدان پناه و پرویز باباییان از چهره‌های ادبی و پژوهشی استان به عنوان اعضای انجمن قصه‌گویی مازندران معرفی شدند.

 آریا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار