باد و گرد و غبارهای در ۷ استان کشور
اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی تا هفته آینده استان را پیش بینی کرد . طبق داده های این اداره کل ، هوای استان مازندران تا اواسط هفته آینده بیشتر ، نیمه ابری و همراه با وزش باد خواهد بود .
کد خبر: ۷۶۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 08 July 2019

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی تا چند روز آینده استان را پیش بینی کرد .

براساس این گزارش، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی صبح امروز (۱۷ تیر) به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودرو‌ها در سطح شهر است.
برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

وضعیت آب و هوای مازندران تا هفته آینده

وضعیت آب و هوای مازندران تا هفته آینده + تصویر
 

ضمنا مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار موقتی و رعد و برق در نوار شمالی کشور، از افزایش سرعت باد و خیزش گرد و خاک در تعدادی از استان‌ها از جمله خوزستان خبر داد.

احد وظیفه در گفت وگو یی اظهارکرد: طی دو روز آینده در برخی از مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، و مازندران در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار موقت، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: پس فردا (۱۹ تیر ماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در ساعات بعد از ظهر رگبار موقتی، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: پنج شنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ تیر ماه) آسمان در کل کشور صاف خواهد بود و تنها در شمال استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی رشد ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته وظیفه طی سه روز آینده در ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و احتمال بارش پراکنده و رعد و برق وجود دارد. همچنین برای نوار شرقی کشور بخصوص منطقه زابل تداوم وزش باد شدید، در بعضی از ساعات خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس فردا و پس فردا (۱۸ و ۱۹ تیر ماه) مواج خواهد بود، گفت: در همین مدت در جنوب سمنان، شرق یزد، شمال و شرق اصفهان، قم، جنوب تهران، و مرکزی همچنین در استان خوزستان وزش باد نسبتاً شدید و گاهی خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه امشب هوای تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب با وزش باد شدید همراه خواهد بود، گفت: فردا (۱۸ تیرماه) آسمان تهران صاف، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. پیش بینی می‌شود که دمای تهران در این روز در گرمترین زمان به ۲۹ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد. همچنین پس فردا (۱۹ تیرماه) آسمان پایتخت کمی ابری تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید خواهد بود.بیشترین و کمترین حد دمای تهران در این روز ۳۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار