در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار عوامل زیادی بر نحوه انتخاب کاندیداها دخالت دارد .
کد خبر: ۷۶۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ 07 July 2019

در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار عوامل زیادی بر نحوه انتخاب کاندیداها دخالت دارد .

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران ، حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار یکی دیگر از حوزه های 9 گانه انتخابیه در مازندران است که با جمعیتی کمتر از 200هزار نفر کم جمعیت ترین حوزه انتخابیه استان به شمار می آید. این حوزه انتخابیه،  علاوه بر شهرستان های نامبرده دارای بخش های دیگری به نام های بهنمیر، رودبست و دهفری است.

فعالان سیاسی معتقدند چارچوب های معادلات انتخاباتی در این حوزه همچنان سنتی است و احزاب  ظهور چندانی نداشته اند. جغرافیای سیاسی حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار زمینه ساز رای قومیتی و رقابت میان اقوام و مناطق متعدد شده است. از سویی دیگر ، نقش اقوام مهاجر، آرا خاموش و حضور گردشگران در زمان برگزاری انتخابات در این حوزه و همچنین جامعه دانشگاهیان و جوانان،  قابل توجه است.

شنیده ها حاکیست، افرادی همچون ابوالقاسم انتظارالمهدی ، علی اصغر باقرزاده، احمد سرخ پر، سیدعلی اکبرغلامیان، کیوان کاوه حقیقی، مهدی محمدی راد، ولی الله نانواکناری ، مقداد نجف نژاد، محسن نجفی ، سید ابراهیم هاشم ورزی و اعظم یزدان خواه، از جمله افرادی هستند که قصد حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه را دارند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار