شهروندان و گردشگران در صورت رویت و اطلاع از حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند. با توجه به پوشش‌گیاهی مناسب امسال و خطر حریق جنگل‌های مازندران، امداد جنگل و مرتع منابع طبیعی استان در آماده باش کامل هستند.
کد خبر: ۷۵۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 05 July 2019

 به گزارش تابناک مازندران، سرهنگ حسینعلی خورشیدی در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به افزایش دما و خشکی هوا، تراکم پوشش گیاهی در مراتع و جنگل‌های حوزه اداره کل، احتمال وقوع آتش سوزی در محیط‌های طبیعی افزایش یافته است.
براساس این گزارش، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری  افزود: ضرورت دارد به نحوی از انحاء به کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفرج حاضر می‌شوند اطلاع رسانی شود و از روشن کردن آتش جداً خودداری کنند.
به گفته وی بیشترین عوامل آتش سوزی ها در عرصه ها ناشی از برخی بی دقتی ها و سهل انگاری ها و برخی دیگر که در ارتفاعات اتفاق می افتد ناشی از عوامل طبیعی است.
وی گفت:

شهروندان و گردشگران در صورت رویت و اطلاع از حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.
سرهنگ حسینعلی خورشیدی افزود:

ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه ساری از آغاز امسال تاکنون موفق به کشف وضبط ۴هزار و ۷۳۹ اصله چوب جنگلی قاچاق، هزار و ۷۵۵کیلوگرم زغال و ۶۲۰شاخه چلم شدند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت:در این مدت ۲۲۳فقره پرونده شامل قطع کردن نهال، درخت و درختچه تشکیل شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار