انتظار می‌رود مسئولان چکمه‌ها و بارانی‌های خود را در شب وقوع سیل به تن نکنند و در مقابل دوربین‌های عکاسی خبرنگاران حاضر نشوند بلکه از همین امروز به فکر حل اتفاقات ناگواری باشند که ممکن است در پاییز سال جاری رخ دهد.
کد خبر: ۷۵۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸ 05 July 2019

 طبق آمارهای هواشناسی و ارزیابی های بارشی، شهرستان رامسر جز پربارش‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود و از این رو همه ساله دچار برخی مشکلات زیرساختی در حوزه مدیریت شهری و روستایی است.

 اگرچه بارش های باران یک نعمت الهی برای همگان است و این بارش ها موجبات زیبایی، سرسبزی، حیات گردشگری و زیستی و ابعاد مختلف زندگی در شهرستان رامسر را متاثر می کند اما با توجه به عدم برنامه ریزی درست در مدیریت آبراه های شهری و روستایی و همچنین ساخت و سازهای گسترده در سطح شهر باعث ایجاد ضرر و زیان هایی نیز شده است.

سیلاب های مخرب در بستر رودخانه های بزرگ شهری و تخریب باغات و منازل حاشیه رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و کوچه های سطح شهر و روستا از جمله آسیب هایی هستند که به علت بارش های شدید باران در رامسر رخ می دهد.

آسیب هایی که در بسیاری از مواقع زندگی اجتماعی را مختل می‌کند و در فصول پر بارشی همچون پاییز خسارات زیادی را برای اموال دولتی و مردمی به بار می آورد.

مثال این خسارت ها را می توان به سیل پاییز ۹۷ اشاره کرد که ضمن خسارت های متعدد به اموال مردم در حوزه های کشاورزی و مسکونی به بسیاری از اموال دولتی همچون پل های ارتباطی نیز آسیب های جدی وارد شد.

حال با توجه به فرصت ۳ ماهه مانده تا پاییز ۹۸ مسئولان ستاد مدیریت بحران شهرستان رامسر باید از همین روزها جلسات کارشناسی خود را آغاز کنند و در راستای اقدامات موثر گام های جدی بردارند.

لایروبی رودخانه های بزرگ و کوچک، دیواربندی حاشیه رودخانه های شهری و روستایی، شناسایی و آماربرداری از منازل و باغات کشاورزی حاشیه رودخانه ها، ترمیم و بازسازی پل های تخریب شده در سیل های گذشته و تجهیز لجستیکی شهرداری‌ها و دهیاری ها در جهت رفع مشکلات پیش بینی شده از جمله مباحث مهمی است که باید مسئولان ارشد شهرستان به آن توجه کنند.

انتظار می رود مسئولان چکمه ها و بارانی های خود را در شب وقوع سیل به تن نکنند و در مقابل دوربین های عکاسی خبرنگاران حاضر نشوند بلکه از همین امروز به فکر حل اتفاقات ناگواری باشند که ممکن است در پاییز سال جاری رخ دهد.

ضرورت دارد به طور خاص فرماندار، شهرداران و روسای دستگاه‌های مربوطه در رامسر هر چه سریعتر به فکر حل موانع و مشکلاتی باشند که به وقوع سیلاب ها و آبگرفتگی خیابان ها منجر می شوند.

در پایان ورود دغدغه مندانه رسانه های شهرستانی در جهت معرفی و اطلاع رسانی مشکلات زیرساختی مناطق مختلف برای کمک به مسئولان و مردم می تواند جز اثربخش‌ترین امور در این حوزه باشد.

گزارش از پوریا صادقی

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار