برای سرمایه گذاری تنها در ساخت اسکله دریایی گردشگری را افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای صدور مجوز اجرای طرح گردشگری دریایی، حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۵۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 28 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، استاندار مازندران اظهار داشت: که سه متقاضی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی این خطه شمال کشور اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی برای جذب این سرمایه گذاران تصمیم گیری می شود

بر اساس این گزارش، احمد حسین زادگان در حاشیه نشست بررسی گردشگری دریایی مازندران افزود: این سرمایه گذاری ها در بخش ساخت اسکله دریایی برای بهره گیری از ظرفیت های موجود سواحل خزر در حوزه استحفاظی مازندران انجام خواهد شد.

وی آمادگی این افراد برای سرمایه گذاری تنها در ساخت اسکله دریایی گردشگری را افزون بر 2 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای صدور مجوز اجرای طرح گردشگری دریایی، حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار می گیرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه از طریق فعال شدن گردشگری دریایی استان برای بیش از هفت هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد، تاکید کرد: شایسته مازندران نیست با این همه ظرفیت اقتصادی نهفته دارای فقر و بیکاری باشد و نتواند از صدها کیلومتر ساحل دریای خزر برای حل مشکلات اقتصادی استان بهره ببرد.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: درخواست متقاضیان برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی به صورت میدانی با حضور مدیران دستگاههای اجرایی دخیل در صدور مجوز به خصوص محیط زیست بررسی و اعلام نظر خواهد شد.

حسین زادگان افزود: پس از بررسی میدانی و توافق، حداقل در مرحله اول 10 مجوز برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی بدون نام صادر و در اختیار استانداری قرار می گیرد تا پس از تایید اهلیت سرمایه گذار، مجوز در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.

استاندارمازندران گفت: تاکنون کمتر از 10 درصد از ظرفیت سواحل مازندران در حوزه گردشگری مورد استفاده قرار گرفته است و بقیه ظرفیت ها بویژه در حوزه گردشگری مورد غفلت واقع شد.

وی افزود: مازندران با داشتن حدود 370 کیلومتر ساحل خزر با احتساب آزادسازی سواحل در حریم 60 متری، ظرفیت خوبی برای اجرای طرح های گردشگری دریایی دارد و باید از این ظرفیت بهره برداری کرد چنان که در استان های دارای ساحل در این بخش‌ سرمایه گذاری خوبی انجام شده است.

 

اکوتوریسم در شبه جزیره میانکاله

استاندار مازندران همچنین از شبه جزیره میانکاله به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های استان برای اجرای طرح های بوم گردی یاد کرد و گفت: تاکنون هیچ استفاده ای از این ظرفیت طبیعی که تنها تالابش افزون بر 40 هزار هکتار مساحت دارد، صورت نگرفته است حال آنکه سالانه چندین میلیون پرنده از گونه های مختلف در تمامی فصول سال به این منطقه مهاجرت می کنند و رنگین کمانی از زیبایی های خلقت را به نمایش می گذارند که می تواند ظرفیت بی بدیلی برای اکوتوریسم باشد.

حسین زادگان افزود: متاسفانه محیط زیست مازندران همان گونه که توسط معارضان، آلودگی های مختلف، زباله و پسماند و مسایلی از این دست آسیب می بیند، وقتی که درست مورد بهره برداری قرار نگیرد نیز آسیب خواهد دید در حالی که می توان با رعایت مسایل زیست محیطی هم گردشگری دریایی استان را فعال و هم در جاهایی مانند شبه جزیره میانکاله اکوتوریسم را پیاده کرد و اجازه نداد محیط زیست استان به بهانه دلسوزی هم مورد آسیب قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران بر ضرورت رویکرد سنتی در بهره برداری از مواهب طبیعی استان تاکید کرد و گفت: در مورد اجرای برنامه گردشگری در میانکاله هم گام هایی را برداشته ایم و سرمایه گذاری در این شبه جزیره نیاز به دریافت مجوز از رئیس جمهوری دارد و بزودی برای تعیین تکلیف سرمایه گذاری در این بخش نامه ای به رئیس جمهوری و یا معاون اول برای این بخش خواهیم نوشت تا تعیین تکلیف شود.

دماوند، ظرفیت فراموش شده گردشگری

استاندار مازندران یکی دیگر از ظرفیت های مهم طبیعی گردشگری استان را قله دماوند دانست و گفت: تاکنون از این ظرفیت نیز صرفاً در حوزه های کوهنوردی استفاده شده در حالی که می توان با جذب سرمایه گذار، بهره گیری از این ظرفیت را در حوزه گردشگری افزایش داد.

حسین زادگان افزود: علاوه بر دماوند، ما چشمه های آبگرم نیز در مناطق مختلف بویژه در منطقه لاریجان و رینه شهرستان آمل که دامنه قله دماوند محسوب می شوند، داریم که جذب سرمایه گذاری در این حوزه هم می تواند این جاذبه های گردشگری را معرفی کند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه تمامی جاذبه های گردشگری استان شناسایی شد که به دستگاههای مرتبط برای جذب سرمایه گذار با رعایت ضوابط زیست محیطی معرفی خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار