کد خبر: ۷۵۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ 26 June 2019

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از کاهش 9 هزار تنی مصرف سموم کشاورزی در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی نتایج تحقیقات بخش کشاورزی در مازندران دو هزار و 170 میلیارد تومان است که اگر فقط 10 درصد از کشاورزان، از نتایج آن استفاده کنند، 220 میلیارد تومان ارزش فعالیت تحقیقاتی خواهد بود.

به گزارش بلاغ، محمودرضا رمضان‌پور طی گفت‌وگویی با بیان اینکه در بخش تحقیقات خاک و آب، عمده نتایج فعالیت‌ها سبب شده تا میزان میزان مصرف کود را در استان بهینه کنیم؛ افزود: یکی از نتایج درخشان این بود که در نقاط مختلف براساس عناصر غذایی موجود در خاک، پهنه بندی انجام گیرد و پایش‌هایی برای مصرف کود و سموم شیمیایی صورت گیرد. 
 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران خاطرنشان کرد: میزان سم مصرفی در استان از 15 هزار تن به 6 هزار تن رسیده که نتیجه تحقیقات پژوهشی بوده است. 
 
 رمضان‌پور شب پره شمشاد را از دیگر چالش‌های منابع طبیعی بیان کرد و گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این توانایی را داشتند که شب پره را یا کنترل کنند و برای جلوگیری از ضایعات و خطرات آن دستورالعمل هایی را تهیه کنند. 
 
وی به مسائل دامپروری و دامپزشکی در استان اشاره کرد و گفت: ما در پی آن هستیم که بهره‌وری را در بخش دام و طیور افزایش دهیم و حذف آنتی بیوتیک از مرغ تولیدی از جمله این برنامه‌ها است. 
 
  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار