افشاگری نکونام
جواد نکونام در تازه‌ترین مصاحبه خود به مرور اتفاقات رخ داده در تیم ملی در سال‌های گذشته با کارلوس کی روش پرداخت و از اتهام یک مسئول به کی روش قبل از بازی با قطر پرده برداشت.
کد خبر: ۷۵۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 22 June 2019

جواد نکونام در تازه‌ترین مصاحبه خود به مرور اتفاقات رخ داده در تیم ملی در سال‌های گذشته با کارلوس کی روش پرداخت و از اتهام یک مسئول به کی روش قبل از بازی با قطر پرده برداشت. وی با بیان اینکه دیگر حاضر نمی‌شود دستیار سرمربی باشد، گفت: کی روش هم به اندازه خودش مقصر بود.

* دو سال پیش قرار بود سرمربی تیم امید شوم
اخبار ورزشی- سه سال و نیم پیش قرار بود سرمربی تیم جوانان شوم که این اتفاق رخ نداد. دو سال قبل جلسه‌ای با کی روش و تاج داشتم تا سرمربی تیم امید شوم. نظر کی روش این بود. همه چیز خوب پیش رفت ولی در نهایت موافقت انجام نشد. آن زمان وقت مناسبی برای آماده کردن تیم داشتم و دوست داشتم این اتفاق هم رخ بدهد.

دستیار نمی‌شوم
دیگر شرایطی ندارم که دستیار مربی خارجی شوم. کار دستیاری را انجام داده ام و سرمربی شده ام. کنار یکی از بهترین مربیان دنیا کار کرده ام و دیگر شرایطی نیست برگردم.

داور بازی با آرژانتین روی حرفش ماندمازیچ داور بازی ایران و آرژانتین را یکبار در قطر و در جریان بازی السد و العربی دیدم. مازیچ در این مسابقه داور بود و با او صحبت کردم. این داور هنوز روی حرفش بود و گفت به نظرم تصمیم درست بود.

کی روش حرفی می‌زد دعوا می‌شد!

ویلیامز داور بازی ایران و عراق در جام ملت‌ها را هم یکبار ازبکستان و در فرودگاه دیدیم. نمی‌شد صحبتی با او کرد ولی کی روش جوری نگاهش می‌کرد که اگر حرفی می‌زد، دعوا می‌شد.

زورشان را زدند ایران را از جام ملت‌ها کنار بگذارند

بعد از بازی با عراق در جام ملت‌های استرالیا شرایط بدتر بود. تیم ایران خیلی خوب بود ولی تمام زورشان را زدند ایران را از جام کنار بگذارند و موفق شدند. عراق تیمی نبود که بخواهد ما را ببرد. وقتی یک بر صفر جلو افتادیم گفتم می‌توانیم به سه گل ببریم. وقتی ۱۰ نفره شدیم عراق به جز سه گل، هیچ حمله‌ای نکرد. عراق راحت چند گل می‌خورد. تنها چیزی که می‌توانست شرایط را عوض کند داور بود.

دوست ندارم اتفاقات اردوی امارات را باز کنم

درباره اتفاقات اردوی امارات که به تهران بازگشتیم از فدراسیون توضیحی نخواهید چون هیچ موقع انجام نمی‌شود. خودم هم دوست ندارم آن قضیه را باز کنم. یک وقتی درباره آن بحث صحبت می‌کنم که کاری نداشته باشم!

کی روش هم به اندازه خودش مقصر بود

درباره اینکه می‌گویند نکونام فراموش کرده و کی روش مقصر نبوده است باید بگویم کی روش هم به اندازه خودش مقصر بود و این را روز آخر به خودش هم گفتم. من و فدراسیون هم به اندازه خودمان مقصر بودیم. الان صلاح نیست آنرا باز کنم و فعلاً به موفقیت خودم فکر می‌کنم.

چرا کی روش در جلسه با شما گریه کرد؟

برویم سئوال بعدی! فقط می گویم با جام رفتن یک چیز است و استقبال و بدرقه ما یک چیز دیگر. خاویر کلمنته یکبار در اسپانیا با من تماس گرفت و گفت چقدر خوب از من در تهران استقبال کردند! وقتی هم یک مربی می‌خواهد برود یکی مثل وینفرد شفر، کی روش، ویرا و بلاژوویچ که آنطور می‌روند.

یک مسئول گفت کی روش بازی با قطر را فروخته است!

قبل از بازی با قطر در دبی بودیم که آن صحبت‌ها پیش آمد. تمرینات و جدیت کار را می‌دیدم و از این موضوع ناراحت بودم. یکی از مسئولان گفت بازی را فروخته اند! یکی از مسئولان ورزشی ما این حرف را زد و گفت خودت حواست باشد و تیم را جمع کن و ما هم اینجا هستیم. گفتم چنین چیزی نیست. اسم آن فرد را نمی‌توانم بگویم. هیچکس نمی‌تواند نامش را کشف کند چون فقط بین من و او بود. کی روش هم این بحث را نفهمید. آن فرد فقط به من گفت که حواست به تیم باشد. همان موقع حرفش را تکذیب کردم و به قدری ناراحت شدم که می‌خواستم چند نفر را در جریان بگذارم ولی پشیمان شدم. اگر می‌گفتم جو خیلی به هم می‌ریخت.

عکس کی روش را با لباس عربی روی روزنامه بردند

کی روش نمی‌دانست چه کسی این حرف را زده است. حتی عکس کی روش را با لباس عربی روی یکی از جلدهای روزنامه‌ها گذاشتند. اگر آن بحث را به کی روش می‌گفتم اعتماد بین مربی و بازیکن از بین می‌رفت. بعد از بازی با قطر که پیروز شدیم، به آن فرد گفتم دیدید واقعیت چیز دیگری است. از نزدیک همه چیز را می‌دیدم. خدا را شکر آن بازی را بردیم. لبنان را هم شکست دادیم و صعود کردیم.

سال ۲۰۱۴ تیمی نبودیم که به جام جهانی برویم

بازی‌های تدارکاتی خوبی قبل از جام جهانی برزیل نداشتیم. با کمال احترام به تمام بازیکنان تیم ملی که دوستان من هستند، هیچکس فکر نمی‌کرد آن تیم ۲۰۱۴ به جام جهانی برود. تیمی نبودیم که به جام جهانی برویم. کره و ازبکستان آن زمان تیم‌های واقعاً قدرتمندی بودند. صعود به جام جهانی برزیل شاهکار فوتبال ایران بود.

مقابل بوسنی تحلیل رفتیم

لیونل مسی در جام جهانی گلی به ما زد که از این گل‌ها به هزار تیم زده است. نگاه فوتبالی و نگاه مردمی به آن گل فرق دارد. تیم ما با نیجریه و آرژانتین خوب بازی کرد ولی مقابل بوسنی تیم ما تحلیل رفت.

زمان بگذرد از ویلموتس هم انتقاد می‌شود

همین الان که مربی جدید آورده ایم کسی انتقاد می‌کند؟ نه. ولی یک مقدار زمان بگذرد کم کم شروع می‌شود. وقتی یک مربی چهار سال یک جا می‌ماند تنش‌ها بیشتر است. قطعاً برای هر مربی این اتفاق می‌افتد بخصوص اینکه کسی که هشت سال یک تیم باشد. زمان کمی نیست.

خوشحالم روز آخر پیش کی روش رفتم
شاید بگویند چرا روز آخر پیش کی روش رفتم و او را دیدم. من نسبت به وظیفه‌ای که انجام دادم، خیلی خوشحالم. کی روش برای فوتبال کشورمان و من زحمت کشیده بود. شرایط را برایم طوری رقم زد تا پیشرفت کنم. این برایم مهم بود. وظیفه خودم می‌دانستم نزد کی روش بروم و کار درستی انجام دادم.
مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار