قاچاقچیان چوب سه جنگلبان را زخمی کردند
قاچاقچیان چوب که با خودروی شخصی در حال قاچاق بودند در مقابل ایست مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی ساری مقاومت و با سلاح سرد قمه و چاقو به مأموران ایست بازرسی روستای «چورت» حمله کردند.
کد خبر: ۷۵۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ 21 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ساری از زخمی شدن چند نفر از ماموران یگان حفاظت این شهرستان توسط قاچاقجیان چوب خبر داد.

براساس این گزارش، محمد حجازی روز جمعه به خبرنگاران گفت که این قاچاقچیان چوب که با خودروی شخصی در حال قاچاق بودند در مقابل ایست مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی ساری مقاومت و با سلاح سرد قمه و چاقو به مأموران ایست بازرسی روستای «چورت» حمله کردند.

وی گفت: قاچاقچیان چوب سه جنگلبان را زخمی و ایستگاه نگهبانی منابع طبیعی را نیز تخریب کردند.

حجازی زمان وقوع این درگیری را صبح امروز اعلام کرد و گفت که قاچاقچیان چوب با خودروی شخصی پراید در حال حمل چوب بودند که هنگام عبور از جلوی ایستگاه منابع طبیعی قادی کلاً واقع در بخش چهاردانگه ساری با ایست جنگلبانان مواجه شدند.

وی افزود: قاچاقچیان علاوه بر زخمی کردن سه جنگلبان، شیشه پنجره و درهای ایستگاه جنگلبانی را هم شکستند.

حجازی با اعلام اینکه جنگلبان ضمن کوفتگی بدن از ناحیه زیر چشم و بازو زخمی شدند، گفت که زخمی‌ها برای درمان و مشخص شدن میزان جراحت به پزشکی قانونی اعزام شده اند.

وی افزود: نیروهای حفاظت منابع طبیعی پس از درگیری با چک کردن دوربین‌های ایستگاه جنگلبانی، قاچاقچیان و ضاربان جنگلبان‌ها را که دارای سابقه در قاچاق چوب هستند، شناسایی کرده اند.

او ادامه داد: موضوع به دادستان مرکز استان و فرماندهی نیروی انتظامی اعلام و تعقیب و دستگیری ضابان در حال انجام است.

بنا به اعلام منابع طبیعی ساری ۱۷۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی زیر پوشش این اداره است که چهار شرکت بهره بردار چوب، حفاظت از این عرصه‌ها را توسط نیروهای خود انجام می‌دهند.

سه جنگلبان رخمی شده امروز از نیروهای یکی از این سه شرکت‌های بهره بردار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار