رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان مازندران مشکلات مالی و عدم توجیه اقتصادی فعالیت چاپخانه داری در استان را دلیل ورشکستگی حدود 50 چاپخانه استان طی سالهای اخیر اعلام کرد و گفت: این مساله باعث تعدیل و اخراج نیروهای شاغل در این بخش شد .
کد خبر: ۷۵۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷ 20 June 2019

علی اصغر دریایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چندین برابر شدن قیمت کاغذ در یک سال اخیر باعث شده تا درخواست برای چاپ نیز از سوی ناشران و روزنامه‌های محلی کاهش یابد و این کار بازار ما را با کسادی مواجه کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، ورود چندین نهاد برای صدور مجوز و پروانه فعالیت برای افراد در زمینه چاپ باعث شده تا پارامترهای مختلفی برای این امر لحاظ بشود که حتی پای افراد در مشاغل و رسته‌های کاری غیر مرتبط به این بخش باز شود.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران مازندران گفت: ورود بدون ضابطه غیر حرفه‌ای ها و افرادی که با توصیه نیروهای بانفوذ در برهه‌های زمانی خاص از جمله زمان انتخابات مجلس وارد این عرصه می‌شوند مصداق مواردی که اسماً تنها وجود دارند و رسماً تنها در زمانی که می‌تواند درآمدزا باشد وارد کار می‌شوند.

وی ادامه داد: این مساله باعث شده تا فعالان واقعی در این زمینه که در دوره‌های مختلف درآمد آن‌چنانی ندارند در زمان‌های اوج فعالیت نیز دستشان از درآمد خالی باشد و همان غیر حرفه‌ای ها خوشه چینی از این زمان را بکنند.

به گفته دریایی این مسائل باعث شده تا اکنون و با بروز شدن تجهیزات و امکانات چاپخانه داری، برخی افراد قادر به تأمین هزینه این وسایل نشوند و توان رقابت کاری را نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر چاپخانه ۳ تا چهار نیروی کار فعالیت می‌کنند، افزود: در حال حاضر ۱۵۰ چاپخانه در مازندران وجود دارد که اکثر آنها به نوعی غیر فعال هستند.

تعداد روزنامه‌های محلی فعال در مازندران ۱۶ و هفته نامه حدود ۵۴ نشریه است که چاپ این تعداد نشریات توسط چاپخانه داران استان انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار