مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از راه‌اندازی طرح همیار طبیعت ویژه کودکان و نوجوانان در استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این پویش کودکان در پاکیزه نگه داشتن محیط پیرامون خود فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۷۵۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ 17 June 2019

محمدعلی یزدان‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان ساری اظهار کرد: پویش مازندران پاک، طرحی یک‌ساله با هدف زباله‌زدایی از اماکن عمومی استان و حفظ و حراست از محیط زیست است که از سوی استانداری با تاکید بر فرهنگ‌سازی نه به زباله و ایجاد فرهنگ درختکاری در استان شکل گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران ضرورت فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن رفتارهای فرهنگی مبتنی بر اصول و ارزش‌های الهی و انسانی را جزء سیاست‌های کلان کانون پرورش فکری دانست و افزود: اساس فعالیت‌های کانون بر پایه توسعه فرهنگی و شکل‎دهی شخصیت به کودکان ونوجوانان شکل گرفته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از محیط زیست و دوستی با طبیعت یکی از فعالیت‌های مهم مراکز فرهنگی و هنری است که مربیان کانون مفاهیم آن‌ را در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی در اعضا نهادینه می کنند.

یزدان‌شناس ادامه داد: شعار محوری کانون با عنوان «تمرین زندگی» و «زندگی خوب، تمرین می‌خواهد» است و یکی از این مهارت‌های مورد نظر، دوستی اعضای کانون با محیط زیست است.

وی افزود: چگونه محیط زیست خود را پاکیزه نگه داریم، دوستی اعضا با طبیعت با رویکرد حفظ محیط زیست برای آیندگان و کاشت نهال و گل در مراکز کانون و طبیعت، معرفی وقایع و ایام، مانند گرامی‌داشت هفته محیط زیست ، روز ملی دریای خزر، نوشته‌های ادبی و تحقیق و پژوهش و دعوت از کارشناسان محیط زیست و صاحب‌نظران، ساخت کاردستی در کارگاه مهارت زندگی(نه به پلاستیک) و استفاده بهینه از ظروف پلاستیکی دور ریختنی را مربیان به اعضای کانون آموزش می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ادامه به برگزاری جشنواره پویانمایی با موضوع محیط زیست که اسفند ماه سال گذشته در سطح مراکز فرهنگی هنری استان برگزار شد اشاره کرد، افزود: این جشنواره یکی دیگر از فعالیت‌های دوستی اعضای کانون با محیط زیست است.

این مسؤول با تاکید بر ظرفیت‌های غنی زیست محیطی استان خاطر نشان ساخت: آلودگی های زیست محیطی، زباله، تخریب طبیعت و انواع این معضلات، مشکلات عدیده‌ای را برای استان ایجاد کرده است که برو برای ن‌رفت از این مشکل برنامه ریزی و تدبیر لازم است.

یزدان‌شناس یکی از تدابیر پایدار در این حوزه را آموزش عنوان کرد، گفت: اهمیت آشنا نمودن کودکان و نوجوانان با حفظ و حراست از محیط زیست و دوستی با طبیعت یکی از کارهای ریشه‌ای و پایدار کانون پرورش فکری است که در مراکز سراسر استان مورد توجه مربیان کانون است.

وی در پایان از راه‌اندازی طرح « همیار طبیعت » ویژه کودکان ونوجوانان در استان خبر داد و گفت: قرار است با راه‌اندازی این پویش؛ کودکان ونوجوانان به عنوان دوست‌دار محیط زیست در جهت پاکیزه نگه داشتن محیط پیرامون خود فعالیت کنند.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار