اشتغال به کار یک هزار بازنشسته مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان، دهن‌کجی است
کد خبر: ۷۵۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 17 June 2019

عضو فراکسیون جوانان مجلس، اشتغال به کار یک هزار بازنشسته مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان را دهن کجی به نسل‌های جدید دانست.

به گزارش ایلنا، ناهید تاج الدین، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: علی‌رغم آن که جوانان ۴۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند اما بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران ۲۵.۳ درصد آنها در سال ۹۶ بیکار بودند و به رغم گذشت نزدیک به یک سال از تصویب قاطعانه قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس، هنوز این قانون آنگونه که باید و شاید برای آنان اجرا نشده و سرعت و دقت و اجرای آن برخلاف انتظار نمایندگان ملت بوده است.

وی افزود: این در حالی است که علاوه بر نص صریح این قانون، بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب بر جوانگرایی و تحرک بین نسلی در انقلاب اسلامی تاکید کرده ولی متاسفانه باید بگوییم طبق برآوردهایی که تا پایان سال گذشته انجام شده، حدود یک هزار بازنشسته که شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شود هنوز از مسئولیت خود کناره‌گیری نکردند و این نوع استخفاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان و دهن کجی به نسل‌های جدید است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کارگران در کشور افزود: کارگران برابر ۴۱ ماده قانون کار باید حداقل دستمزدشان بر مبنای نرخ تورم و هزینه های معیشت تامین شود اما رشد قیمت‌ها طی چند ماه گذشته، افزایش دستمزد آنها را خنثی کرده و هزینه ماهانه زندگی آنها ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان برآورد شده که با حداقل دستمزد فرسنگ ها فاصله دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی ادامه داد: همه افزایش ۳۶ درصدی حقوق کارگران را تورم لجام گسیخته بلعیده و دیگر چیزی برای سبد خانوار آنها باقی نگذاشته است؛ همچنین مستمری‌بگیران و بازنشستگان بحران صندوق‌های بازنشستگی را با پوست و گوشت و خون و استخوان لمس می‌کنند و شریک بحران این صندوق‌ها شدند.

وی تاکید کرد: وقتی دولت با برداشت ناصواب از قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، مطالبات به روز شده ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی را به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان تقلیل داده و عملاً در حق مستمری بگیران اجحاف می‌‌کند و قوانینی همچون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار