کد خبر: ۷۵۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ 14 June 2019

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: ۱۷۵ مسافر و گردشگر طی ۲۴ روز گذشته از آب‌های ساحلی استان نجات یافتند و دو نفر غرق شدند.

کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه طرح سالم سازی دریا از اول خرداد ماه در استان آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد، گفت: در این مدت ۱۷۵ نفر در آب‌های ساحلی مازندران نجات یافتند.

 

قصد "گرفتن نمایندگی" موسسه استعداد یابی و شکوفائی خلاقیت دارید؟

کریمیان افزود: از این تعداد نجات یافتگان سهم آقایان ۱۲۸ نفر و خانم‌ها ۴۷ نفر بود.

وی گفت: در این مدت دو جوان ۱۹ ساله و ۳۹ ساله اهل زاهدان و مشهد در آب‌های ساحلی بابلسر و چالوس غرق شدند و جان باختند.

کریمیان با بیان اینکه در این مدت ۸۰ درصد نجات یافتگان مربوط به شهرساحلی بابلسر بوده است، افزود: برای همین منظور تعداد ناجیان غریق بیشتر در این منطقه مستقر و این تعداد هم اکنون به ۱۳۰ ناجی غریق رسیده است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه مابقی نجات یافتگان مربوط به محمودآباد و دیگر شهر‌های ساحلی استان است، گفت: طرح دریا در ۳۷۵ نقطه از ساحل استان اجرا شده است.

وی افزود: در طرح سالم سازی دریا امسال ۹۵۰ ناجی غریق، قایقرانان و جت رانان برای کاهش غریق و افزایش سرعت امدادرسانی بکارگیری شده است.

کریمیان گفت: ناجیان غریق با کمک نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس کار خدمات رسانی به مسافران و شهروندان را در ساحل انجام می‌دهند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه ساعت شنا در طرح دریا از ۸ صبح تا ۲۰ شب است از شهروندان و مسافران خواست تا در خارج از طرح دریا شنا و هنگام شب نکنند.

مازندران ۳۳۸ کیلومتر ساحل یک هزار کیلومتری خزر را در اختیار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار