مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: 62 هکتار اراضی بایر در قائم‌شهر شناسایی شد که ۱۵ هکتار از اراضی شیب‌دار آن در قالب یارانه‌ای در اختیار مردم قرار گرفت و توسط آنان زیر کشت میوه‌هایی همچون گلابی، ازگیل و کُنار رفت.
کد خبر: ۷۵۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 14 June 2019

از شهرستان قائم‌شهر، مجید جعفری شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی قرار است سه طرح در شهرستان به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: اعتبار این طرح‌ها 5هزار و 510 میلیون ریال است که شامل لاینینگ، بند انحرافی سردهنه رود می‌شود.

وی افزود: لاینینگ کانال انتقال آب روستای ابجر با ۸۰ بهره‌بردار و اعتبار یک هزار و ۲۶۰ میلیون ریال، لاینینگ کانال انتقال آب روستای دوک با اعتبار یک‌هزار و ۷۵۰ میلیون ریال و بهره برداری ۴۰ خانوار و بند انحرافی سر دهنه صنم رود با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و بهره برداری سه روستا و ۱۷۰ خانوار از جمله طر‌ح‌هایی است که در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر در ادامه به آمار قلع و قمع ساخت‌و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی اشاره و تصریح کرد: 203مورد تغییر کاربری غیر مجاز معرفی شد که از این تعداد ۱۳۴ مورد مطابق تبصره ماده ۲ به صورت داوطلبانه توسط مالکان تخریب شد.

وی با بیان اینکه ۶۲ هکتار اراضی بایر در شهرستان شناسایی شد، اظهار کرد: ۱۵ هکتار از اراضی شیب‌دار آن در قالب یارانه‌ای در اختیار مردم قرار گرفت و توسط آنان زیر کشت میوه‌هایی همچون گلابی، ازگیل و کُنار رفت.

جعفری در ادامه به خسارات سیل ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: بر اثر سیلاب ۴۶ میلیارد تومان به اراضی کشاورزی شهرستان خسارت وارد و تا به امروز، ۱۳۵ پرونده شامل ۴۳ نفر در بحث باغی و ۹۳ نفر در بحث زراعی تکمیل و به سازمان‌های مربوطه برای بررسی ارسال شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر در پایان گفت: در بخش اشتغال‌زایی، کارهای خوبی در شهرستان انجام شد که از آن جمله می‌توان به اعطای 16 میلیارد تومان تسهیلات اشاره کرد که از این رقم، ۹.۵ میلیارد تومان به اشتغال پایدار روستایی و ۶.۵ میلیارد تومان برای اشتغال فردی به متقاضیان در بخش‌هایی همچون دامداری، پرورش زنبور عسل، نیشکر، پرورش بلدرچین، قارچ و ماهیان گرمابی اختصاص پیدا کرد.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار