مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر گفت که کشاورزان این شهرستان از سال گذشته تاکنون چهار میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات خرید ماشین های کشاورزی دریافت کردند.
کد خبر: ۷۵۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ 13 June 2019

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر گفت که کشاورزان این شهرستان از سال گذشته تاکنون چهار میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات خرید ماشین های کشاورزی دریافت کردند.

مجید جعفری روز پنجشنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود که این تسهیلات بابت خرید 9 دستگاه کمباین، 16 دستگاه تیلر و ادوات کشاورزی، هفت دستگاه ماشین نشاء و تعدادی وسایل دیگر کشاورزی هزینه شده است.
وی از تخریب 134 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان در یک سال گذشته خبر داد و گفت که در این مدت در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی 203 مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.
جعفری همچنین به شناسایی 62 هکتار زمین بایر در این شهرستان در یک و نیم سال گذشته اشاره کرد و افزود که 15 هکتار از این زمین‌ها در مناطق شیبدار واقع است.
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر گفت: 15 هکتار زمین شیب دار برای کشت محصولات سازگار با محیط زیست در اختیار کشاورزان فعال قرار گرفت تا آنان نسبت به به کشت محصولاتی همچون گلابی و ازگیل اقدام کنند.
خسارت 46 میلیارد تومانی سیل
وی خسارت سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال به بخش کشاورزی شهرستان قائمشهر را 46 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که 589 بهره بردار در سیل متحمل خسارت شدند.
جعفری افزود: تاکنون 135 کشاورز و باغدار خسارت دیده شهرستان بابت دریافت غرامت در سامانه سجاد ثبت نام کرده‌اند و بقیه هم در حال ثبت نام هستند.
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر همچنین از بهره برداری سه طرح در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و هزینه اجرای این طرح را بیش از پنج میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد.
وی از لاینیگ کانال انتقال آب در روستای ابجر ، بندانحرافی سردهنه روستای صنم رود و لاینیگ کانال انتقال آب روستای دوک به عنوان طرح‌هایی نام برد که در هفته جهاد کشاورزی بهره برداری می‌شود.
جعفری گفت که با به بهره برداری لاینیگ کانال انتقال آب روستای ابجر 80 خانوار، بند انحرافی سردهنه روستای صنم رود 170 خانوار و لاینیگ کانال انتقال روستای دوک 40 خانوار بهره مند می‌شوند.
21 تا 27 خرداد در تقویم رسمی کشور هفته جهاد کشاورزی نام دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار