کد خبر: ۷۵۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 13 June 2019

 نایب رئیس ورزشهای همگانی مازندران گفت: ضعف اعتباری، پرطرفداران ترین رشته ورزشی در این خطه شمال کشور را دراجرا با مشکل مواجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ روهام ابوطالبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این درحالیست که از لحاظ قانونی بودجه زیادی در اختیار برخی دستگاه‌های مسؤول از جمله شهرداری‌ها برای پرداختن به ورزشهای همگانی وجود دارد که می‌تواند با کمک به هیأت‌های ورزشهای همگانی در کاهش آمار بیماری غیر واگیر تأثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: براساس آمار رسمی، مازندران رتبه اول چاقی در کشور دارد که یکی از عوامل اصلی بیماری‌های غیر واگیر چون دیابت، قلبی و عروقی و ام اس است.
ابوطالبی دلیل اصلی شیوع این بیماری‌های غیر واگیردار را ناشی از کم تحرکی دانست و خاطرنشان کرد: این در حالیست که با پرداختن ورزش همگانی می‌توان این بیماریها را کنترل کرد.
به گفته وی با وجود ضعف مالی و اعتبار حاکم بر ورزشهای همگانی این هیأت با کسب ۹۳۰ امتیاز رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.
نایب رئیس ورزشهای همگانی مازندران اظهار داشت: در شرایط فعلی این هیأت ورزشی از لحاظ فنی امکانات خوبی برای آموزش ورزشهای همگانی در اختیار دارد ولی به دلیل کمبود اعتبار و تجهیزات از تمام ظرفیت‌های این هیأت ورزشی استفاده نمی‌شود.
خطر تجهیزات ورزشی پارک‌ها برای ورزشکاران
نایب رئیس ورزشهای همگانی مازندران در مورد وجود تجهیزات ورزشی در پارک شهرهای این استان اظهار داشت: آشنا نبودن ورزشکاران در پارک‌ها با این تجهیزات، استفاده از آنها را می‌تواند برایشان آسیب زا کند.
ابوطالبی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل باید با کمک شهرداری‌ها مربیانی از ورزشهای همگانی در پارک‌ها و پارک محلات حضور داشته باشند و به مردم چگونگی بهره گیری از این تجهیزات را آموزش دهند.
وی یادآور شد: هیأت ورزشهای همگانی استان این آمادگی را دارد تا با همکاری شهرداری‌ها ورزش را به پارک محلات ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار