وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری مازندران در ساری گفت: بالا آمدن و استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری به صورت ویژه در مازندان یکی از اهداف جدی دو‌‌لت است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۸ این موضوع محقق شود. ‎
کد خبر: ۷۵۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷ 12 June 2019

محمدجواد آذری جهرمی روز سه شنبه در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری مازندران در ساری برگزارشد، اظهارکرد: استان مازندران با ظرفیت‌های بسیار یکی از برندهای سرمایه گذاری در کشور است.

وی به خاویار مازندران اشاره کرد و گفت: یکی از برندهای جهانی، خاویار شمال ایران است که بزرگ‌ترین ظرفیت آن در استان مازندران است اما متأسفانه ۲۰ درصد از ظرفیت خاویار مازندران استفاده می‌شود.

وزیر معین استان مازندران در دولت دوازدهم تصریح کرد: مازندران به لحاظ شیلات، کشاورزی، دام پروری، صنعت و همچنین دسترسی به بازارهای داخلی ایران توانایی‌های بی بدیلی دارد که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

آذری جهرمی از فقدان بهره گیری از تمام یا حداکثر ظرفیت و توانایی اقتصادی مازندران انتقاد کرد و افزود: هدف اول دولت در استان مازندران افزایش بهره وری است.

وی خاطرنشان کرد: زیبنده استانی نیست که محصولاتش در منطقه خاورمیانه و خارج از آن نفوذ مناسب و وابستگی کمی دارد، اما هنوز نتوانسته از این ظرفیت ها استفاده کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سطوح زیر کشت مازندران بیش از این قابل گسترش نیست، گفت: انتظار ما از سرمایه گذاران خارجی مشارکت در بهره وری بیشتر و حداکثری از همین وسعت است.

آذری جهرمی ورود تکنولوژی جدید را لازمه حضور سرمایه گذاران خارجی عنوان کرد و افزود: نیاز جدی مازندران در حال حاضر ورود فناوری‌ها و افزایش بهره وری است.

وی وظیفه دولت را حمایت از سرمایه گذاران و ارائه تسهیلات اداری و مالی برشمرد و بیان کرد: نخستین اقدام دولت برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی تسهیل در فرآیند اخذ مجوز است که متأسفانه اکنون شرایط مطلوبی ندارد.

وزیر ارتباطات از سرگردانی و معطلی سرمایه گذران در فرآیند اداری استان و کشور به عنوان یک روند نامطلوب یاد کرد و گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری یکی از برنامه‌های جدی دولت است که به صورت ویژه برای مازندران دیده شده است.

آذری جهرمی تاکید کرد: باید پذیرفت در کاهش درگیری سرمایه گذاران در دست اندازهای اداری کشور خوب عمل نکردیم اما دولت به صورت جدی در پی حل این مشکل ریشه‌ای است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این مشکل برای مازندران برطرف شود.

صنایع تبدیلی و بسته بندی بزرگ‌ترین حلقه مفقوده تجارت مازندران

وزیر ارتباطات صنایع بسته بندی را بزرگ‌ترین حلقه مفقوده تجارت و سرمایه گذارای استان مازندران عنوان کرد و گفت: باید این صنایع خود را به سطح صادرات و کیفیت جهانی برساند.

آذری جهرمی زیرساخت‌های مازندران را از دیگر موانع جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان و تاکید کرد: برنامه دولت این است که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی زیرساخت‌های استان برای تجارت خارجی را تقویت کند.

وی همچنین هدف افزایش ۲ و نیم برابری از ظرفیت بنادر استان مازندران در یک سال پیش رو را هدفی دست یافتنی برشمرد و گفت که تحقق این مهم برای تمامی دستگاه‌ها اجرایی استانی و ملی هدفی لازم الاجراست.

 

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار مازندران و مسئولان استانی و شهرستانی ظهر امروز سه شنبه در بازدید از مناطق سیل زده ساری، پل گلورد منطقه هولار را به طور رسمی افتتاح شد. ‎

پل گلورد یکی از پل های ارتباطی منطقه هولار مرکز استان است که بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه در ایام نوروز امسال تخریب شد.

گفتنی است که پل آب نما گلورد با طول ۵۵ متر پس از تخریب کامل در ایام نوروز ۹۸ با هزینه ۵ میلیارد ریالی در ۱۹ روز ساخته شد.

بارندگی شدیدی که ۲۷ اسفند ماه سال ۹۷ در مازندران باریدن گرفت و تا دوم فروردین ۹۸ ادامه داشت، به حدود هفت هزار واحد مسکونی در ۱۳ شهرستان خسارت زده بود که میزان خسارت مالی آن به بخش های مختلف تا ۱۸ هزار میلیارد ریال برآورد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار