مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از تولید ۴۷۰ تن عسل پارسال در زنبورستان‌های این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۷۵۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ 09 June 2019

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از تولید ۴۷۰ تن عسل پارسال در زنبورستان‌های این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، رضا پورفلاح گفت: در کندوی زنبور عسل محصولات و فرآورده‌های متنوع دیگری مانند زهر زنبور، موم، بره موم، ژل رویال و گرده گل که به لحاظ ارزش اقتصادی و درمانی در مرتبه بالاتر از عسل قرار دارند وجود داشته و زهر زنبور عسل در درمان بیماری‌های سیستم ایمنی و بره موم نیز خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه بره موم عسل به عنوان یکی از فرآورده‌های کاربردی و مفید زنبور عسل، از مقادیر مختلف موم زنبور، رزین محافظ گل و برگ و جوانه‌های درخت تشکیل شده است افزود: ژل رویال نیز (ماده غذایی لارو‌ها در ۳ روز اول زندگی) در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند آلزایمر، فشار خون، تصلب شرائین و سرطان موثر است.
رضا پورفلاح با اشاره به فعالیت ۴۸۶ زنبوردار در زنبورستان‌های شهرستان ساری گفت: این زنبوردار‌ها دارای ۴۸ هزار کلنی مدرن بوده و پارسال ۴۷۰ هزار کیلوگرم عسل، ۷۵ کیلوگرم ژل رویال، هزار و ۷۵۱ کیلوگرم گرده گل، ۱۵ هزار کیلوگرم موم و ۵۰۰ کیلوگرم بره موم تولید شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری، ارزش اقتصادی گرده افشانی زنبور عسل، را بسیار بیشتر از عسل و موم تولید شده عنوان کرد و افزود: عسل علاوه بر داشتن نقش غذایی موثر و کمک به رفع کمبود‌های غذایی می‌تواند به عنوان دارو و مکمل آن در بهبود بسیاری از بیماری‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
پورفلاح، مازندران را دارای ظرفیت بالقوه برای پرورش گل و گیاه، قارچ، دارو‌های گیاهی و به ویژه تکثیر و پرورش زنبور عسل با هدف ایجاد اشتغال اعلام کرد و گفت: پرورش زنبور عسل یکی از کم هزینه‌ترین راه‌ها برای ایجاد اشتغال، کسب درآمد و کمک به اقتصاد خانواده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار