در هفته جاری روند افزایش دما در اغلب مناطق کشور پیش بینی می‌شود، در نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و نیمه جنوبی کشور روند افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد.
کد خبر: ۷۵۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 02 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی تا آخر هفته استان را پیش بینی کرد. در هفته جاری روند افزایش دما در اغلب مناطق کشور پیش بینی می‌شود، در نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و نیمه جنوبی کشور روند افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد.

براساس این گزارش، مازندرانی‌ ها که در هفته پیش شاهد هوای خنک و بهاری بودند به طوری که بیشینه دمای هوا طی این هفته‌ در بیشتر مناطق استان زیر ۲۸ درجه سانتی گراد بود.

هواشناسي در بيشتر مناطق مازندران امروز گرماي بالاي 30 درجه سانتي گراد را ثبت كرد و دما عصر امروز در برخي مناطق به حدود 37 درجه سانتي گراد بالاي صفر رسيد كه دستكم پنج درجه بيشتر از پيش بيني هواشناسي بوده است.
هواشناسي مازندران اواسط هفته گذشته از ورود يك جريان هواي جنوبي به استان خبر داده و پيش بيني كرده بود كه مردم استان و گردشگران و مسافران 2 روز گرم را طي پنجشنبه و جمعه تجربه خواهند كرد.
با اين وصف ، پيش بيني هواشناسي نشان مي داد كه حداكثر دماي هوا در استان به 32 درجه سانتي گراد بالاي صفر خواهد رسيد و شرق استان هم گرم تر از غرب خواهد بود ولي امروز تاكنون گرم ترين نقطه مازندران مناطق مركزي از جمله قائمشهر و آمل بودند.
دماي هوا در شرق مازندران هم در گلوگاه مرز 32 درجه را پشت سر گذاشت ولي در مناطق غربي و در شهرهايي مانند نوشهر و رامسر به مرز 30 درجه نزديك شد.
البته با توجه به قرار داشتن مازندران در ميان كوه و دريا و تجمع بخار آب هنگام گرم شدن هوا ، همواره احساس گرماي هوا سه تا پنج درجه بيشتر از دماي ثبت شده در ايستگاههاي هواشناسي است .
نقشه اعلام پارامترهاي عمومي هوا شناسي مازندران نشان مي دهد در حال حاضر آمل با 35 و 6 دهم گرم ترين و بلده در غرب استان با 21 درجه خنك ترين نقاط مازندران هستند.

اما در این هفته هوای آفتابی و نسبتا گرم را شاهد خواهند بود .

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران ازافزایش تدریجی دما تا اواسط هفته در مازندران خبر داد.

 از امروز یکشنبه با خروج جریان ابری از استان و مستقر شدن آسمان آفتابی ، مردم مازندران و گردشگران شاهد افزایش تدریجی دما خواهند بود.

اداره هواشناسی پیش بینی کرد که افزایش دمای مازندران تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت، گفت: دمای هوا در این ایام نسبت به امروز تا ۶ درجه افزایش می‌یابد.

در ضمن شرایط دریای خزر نیز در روزهای پیش رو آرام است، اما در ساعات صبح با افزایش نامحسوس ارتفاع امواج پیش بینی می‌شود که در ساعات بعد از ظهر کاهش می‌یابد.

 همچنین که شرایط دریای خزر برای تمامی فعالیت‌های دریایی از جمله گردشکری و صیادی مساعد است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار