راه‌اندازی این دستگاه برای پزشکان حوزه‌ی قلب و عروق و نیز پزشکان حوزه‌های غیرقلبی مانند جراحی عروق و جراحی عروق مغزی از قابلیت‌های دقیق و بالایی برخوردار است. دکتر قاسم زاده با اشاره به اینکه بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل که به‌ عنوان بزرگترین بیمارستان شمال کشور با بهره‌گیری از به‌روزآمدترین وسایل و امکانات در حال ارائه خدمت به مردم مازندران است، گفت: با نگاهی کوتاه به آمار خدمات ارزنده این بیمارستان طی ۱۱ سال گذشته مشخص می‌شود که این مرکز همچون نگینی گرانبها مایه افتخار دانشگاه علوم پزشکی بابل و شمال کشور است.
کد خبر: ۷۴۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 26 May 2019

 به گزارش تابناک مازندران، دکتر قاسم زاده معاون درمان دانشگاه از تحویل دومین دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان آیت الله روحانی(ره) خبرداد.
وی گفت: در آستانه یازدهمین سالروز افتتاح بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل این افتخار را داریم که اعلام کنیم دستگاه آنژیوگرافی دوم دانشگاه علوم پزشکی بابل که مبتنی بر جدیدترین فن‌آورهای روز جهان است، با پیگیری های مسؤلین دانشگاه به بابل رسید و تحویل بیمارستان آیت الله روحانی شد.
وی با اشاره به اینکه این دستگاه ساخت کمپانی معتبر زیمنس معتبرین سازنده‌ی تکنولوژی‌های تصویربرداری دنیاست، بیان داشت: این دستگاه یکی از معدود دستگاههای وارد شده به کشور می‌باشد و قابلیت تصویربرداری و اقدامات تهاجمی عروق قلبی و غیرقلبی را داراست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: راه‌اندازی این دستگاه برای پزشکان حوزه‌ی قلب و عروق و نیز پزشکان حوزه‌های غیرقلبی مانند جراحی عروق و جراحی عروق مغزی از قابلیت‌های دقیق و بالایی برخوردار است.
دکتر قاسم زاده با اشاره به اینکه بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل که به‌ عنوان بزرگترین بیمارستان شمال کشور با بهره‌گیری از به‌روزآمدترین وسایل و امکانات در حال ارائه خدمت به مردم مازندران است، گفت: با نگاهی کوتاه به آمار خدمات ارزنده این بیمارستان طی ۱۱ سال گذشته مشخص می‌شود که این مرکز همچون نگینی گرانبها مایه افتخار دانشگاه علوم پزشکی بابل و شمال کشور است.
وی افزود: این بیمارستان دارای 12 بخش بستری، 16 اتاق عمل، 511 تخت مصوب با بخش‌های ویژه شامل 16 تخت ICU داخلی، هشت تخت ICU جراحی، بیست تخت CCU ، NICU با 16 تخت، 10 تخت ICU جراحی قلب، دو اتاق عمل جراحی قلب و بخش فوق تخصصی قلب اطفال شامل تخت‌های CCU و بستری به همراه پاراکلینگ‌های مجهز شامل اندوسکوپی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، پاتولوژی، MRI ، سی‌تی اسکن و درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بیمارستان دارای بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز با دو اتاق عمل اختصاصی و بخش فوق تخصصی قلب اطفال است، تصریح کرد: جراحی ‎ های منحصر به فرد قلبی و پذیرش بیماران قلب اطفال از استان‌های مجاور و ارائه خدمت در این مرکز صورت می گیرد.
دکتر قاسم زاده گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و با توجه به اهیمت سکته حاد قلبی، اجرای طرح ۲۴۷ ویژه ارایه خدمات درمانی به بیماران قلبی دچار سکته‌های حاد قلبی در این بیمارستان از مهرماه ۱۳۹۴ در این بیمارستان شروع شده است و تاکنون حدود ۷۰۰ بیمار از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.
وی گفت: این بیماران افرادی بوده اند که در کمتر از دوساعت از حمله قلبی شان به این مرکز گذشته و با انجام فوری آنژیوگرافی و آنژیو پلاستی اولیه (Primg PCI) از سکته قلبی آن‌ها جلوگیری شده است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل وی گفت: طرح "۲۴۷" بیانگر ارایه خدمات در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و در ۷ روز هفته توسط مختصصان مقیم بیمارستان است.
وی افزود: بر اساس این طرح، بیمار در کوتاه‌ترین زمان بعد از ورود به اورژانس بیمارستان به اتاق عمل آنژیوگرافی منتقل شده و با انجام کار‌های تخصصی در سریع‌ترین زمان ممکن رگ مسدود شده باز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار