رؤسای دانشگاه علم و فناوری مازندران و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، تفاهم نامه همکاری توسعه‌ای، آموزشی و پژوهشی منعقد کردند.
کد خبر: ۷۴۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 26 May 2019

رؤسای دانشگاه علم و فناوری مازندران و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، تفاهم نامه همکاری توسعه‌ای، آموزشی و پژوهشی منعقد کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، این تفاهم نامه با هدف هم افزایی و گسترش زمینه‌های همکاری برای توسعه تجارت فعال صنایع موجود در منطقه، تحقق ماموریت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه، تقویت ارتباط، همبستگی و نیز تطابق میان فعالیت‌های نظام آموزش عالی با نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است.
در این نشست حمید محمدزاده رییس دانشگاه علم و فناوری مازندران و سیاوش یزدانی رییس منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، بر همکاری متقابل و برگزاری جلسات کاربردی با حضور نمایندگان دو طرف، برای مطالعه فاز مطالعاتی و شناسایی اولویت‌های عملیاتی در کوتاهترین زمان ممکن با هدف اجرایی شدن این تفاهم نامه راهبردی و استراتژیک تاکید کردند.
در حال حاضر حدود ۵۰ عضو هیئت علمی و بیش از ۳ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مهندسی و کاربردی در دانشگاه علم و فناوری مازندران (شهرستان بهشهر) مشغول تحصیل، پژوهش و اجرای طرح‌های های صنعتی هستند.
همچنین منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، بزرگترین بندر نسل سوم حاشیه دریای خزر و تنها بندر شمالی متصل به شبکه ریلی کشور بوده و با بهره مندی از ۱۵ پست اسکله به ظرفیت ۷.۵ میلیون تن و هزار و ۶۰ هکتار زمین‌های پشتیبانی و برخورداری از تجهیزات مدرن دریایی و بندری بعنوان حلقه اصلی اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال - جنوب شناخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار